جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۳۸
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: اگر بوشهر یک استاندار قوی داشته باشد بیشتر از یک وزیر می‌تواند برای کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر دوشنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: استان ما در زمینه تولید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و معتقدم هر آنچه را که دیگران ندارند، در استان بوشهر، ما همه را یکجا داریم.

وی اضافه کرد: هر یک از داشته‌های ما در استان بوشهر در عرصه تولید می‌تواند نه یک استان بلکه یک کشور را متحول کند، اما متأسفانه آن گونه که شایسته است از این ظرفیت استفاده نکردیم و طبیعی است که عمده آن به سو مدیریت‌ها بر می‌گردد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و میدان را برای نقش آفرینی بخش خصوصی آماده کنیم.

وی بیان کرد: در جامعه‌ای که بخش خصوصی نتواند با استفاده از همه توانمندی‌های مادی، معنوی و استعدادش ظهور و بروز پیدا کند، موفقیت‌های چشمگیری در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال، رونق صادرات و ورود ارز به کشور حاصل نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ضعف‌های موجود در حوزه اقتصاد و تولید را حاصل ضعف در مدیریت و برنامه ریزی و وجود قوانین و مقررات متعارض و متکثر دانست.

وی اظهار داشت: بنده به عنوان خدمت گذار مردم در مجلس دو نقش قانونگذاری و نظارت را برعهده دارم و برای پیگیری مشکلات حوزه تولید و اشتغال از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها استفاده خواهم کرد.

بوشهر را برای کشور می‌خواهیم

جمیری بیان کرد: باید مسائل و مشکلات مردم دسته بندی، نظام مند و همراه با پیوست‌های تحلیلی باشد تا هر موضوعی که در استان حل و منتج به نتیجه نشد آن را در وزارتخانه‌ها پیگیری کنیم. در باب قوانین و مقررات هم باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و هم قوانینی که مانع هستند را اصلاح کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بوشهر را برای کشور می‌خواهیم، گفت: اگر به اقتصاد و بندر و خیلی از موارد بوشهر پرداخته شود به منزله آن است که کشور راه افتاده است.

وی بیان کرد: درست است که بوشهر وسعت و جمعیت کمی نسبت به بقیه استان‌ها دارد اما اثر بخشی آن فوق العاده برای کشور بالاست زیرا منابع و مخازن و معادنی که در این استان وجود دارد پیشانی اقتصادی و دفاعی کشور است.

جمیری با اشاره به لزوم انتصاب مدیران کارآمد و جهادی برای ایجاد تحول و شکوفایی اقتصادی در دولت آینده اظهار داشت: به پاس خوبی‌ها و بزرگی این مردم، باید در دولت جدید یک استاندار قوی در همه ابعاد و بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی برای استان بوشهر انتخاب شود، اگر بوشهر یک استاندار قوی داشته باشد بیشتر از یک وزیر می‌تواند برای کشور نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به پایان یافتن فعالیت دولت یازدهم اظهار داشت: دولت جدید با رویکردی متفاوت در خدمت رسانی به مردم در حال شکل گیری است و امیدوارم تغییراتی اساسی به نفع مردم که هشت سال ایثارگری و گذشت کردند رقم بخورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر