شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۵۱
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: باتوجه به اینکه استان بوشهر برق مازاد پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی را به شبکه سراسری برق منتقل می‌کند باید از جدول خاموشی‌ها حذف شود و در این راستا نامه نگاری لازم انجام شده و مدیریت ارشد استان نیز تلفنی با مسئولان صحبت کرده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از مهرداد ستوده اعلام کرد : برای کمک به برق مصرفی این استان در جلسه‌ با مسئولان مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه، راهکارهای لازم مورد بررسی قرار گرفت و موافقت این صنایع برای تزریق برق مازاد آن‌ها به خط سراسری گرفته شد.

وی یادآورشد: در زمان حاضر برق مازاد پتروشیمی مبین در حال تزریق به شبکه سراسری و پتروشیمی دماوند نیز با وجود آمادگی انتقال برق اما برق منطقه‌ای فارس هنوز برای اتصال آن به شبکه اقدامی نکرده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهرگفت: در فصل سرما و زمستان مصرف گاز صنایع استان بوشهر کاهش می‌یابد تا دیگر استان‌های سردسیر بتوانند از گاز مصرفی مورد نیاز استفاده کنند و از مشکلات آن‌ها جلوگیری شود.

وی با عذرخواهی از مردم این استان بابت قطعی مکرر برق در چند روز گذشته با وجود  بالا بودن رطوبت و  درجه حرارت هوا افزود:  این اطمینان به مردم استان داده می‌شود در راستای کاهش و به صفر رساندن خاموشی‌ها از تمام ظرفیت‌های درون استان و در سطح ملی استفاده شود.

 وی بیان کرد: همچنین از مسئولان توانیر و شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز درخواست می‌شود نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر داشته باشند.

ستوده ادامه اداد: به‌دلیل کاهش بارش در فصل زمستان با مشکل تامین برق در سراسر کشور روبه‌رو هستیم و تلاش ما براین است که این مشکل مدیریت شود.

وی گفت: در راستای کاهش خاموشی‌ها در بخش خانگی در ستاد مدیریت بحران استان در خصوص کاهش زمان اداری، به حداقل رساندن میزان مصرف برق در استخرهای پرورش میگو و فعالیت‌های کشاورزی تصمیم گیری شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر خاموشی‌های این استان تغییری نکرد به طور یقین برای قطع برق پتروشیمی‌ها اقدام می‌کنم چون وقتی این تأمین برق نتواند در زندگی و آسایش مردم استان نسبت به مناطق سردسیر تغییری و تفاوتی وجود داشته باشد، بی‌شک این تضییع حق مردم استان است.

ستوده از مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم خواست تا این موضوع را پیگیری کنند و مشکلات برق استان  را کاهش دهند.

ستوده یادآورشد: کمبود برق در کشور را درک می‌کنیم اما با توجه به اینکه استان بوشهر این امتیاز را به توانیر می‌دهد، انتظار می‌رود به مطالبات مردم این استان در تامین برق نیز توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکل برق فعالیت‌هایی در استان شده و از آن هم دفاع می‌کنیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز گفت: براساس پیش بینی‌ها با توجه به جنوبی شدن جهت وزش باد دما و رطوبت در این استان تا پایان هفته همچنان روند افزایشی دارد.

محمدرضا انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه، خارگ، بوشهر، گناوه و دیر به ترتیب با ۹۸، ۹۱، ۸۹، ۸۱ و ۷۸ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، خورموج و برازجان با ۴۶ و بندر امام حسن شهرستان دیلم با ۲۶ به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

انصاری یادآورشد: در برخی از روزهای اخیر دما در این استان با بالای ۵۱ درجه سانتیگراد نیز رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر