شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۷۱
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: به مناسبت روز قلم سه شنبه در آیینی از "فرخ بانو رزمی" شاعر و نویسنده شهرستان دشتی تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین  گفت:، فرهنگ مولفه‌ای ارزشمند در جوامع بشری است که کتاب به عنوان رکن اصلی آن، نقشی موثر در ترویج این مهم دارد.

وی افزود: هنرمندان، نویسندگان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر سرمایه های ارزشی جامعه هستند که همواره نقش و تاثیرگذاری آنها در اجتماع مؤثر بوده است.

زارعی با بیان اینکه ورود تکنولوژی های جدید بسیاری از مولفه ها و ابزار در زندگی بشر کم رنگ شده است، عنوان کرد: قلم و اهمیت آن همچنان حفظ شده و این نشان از جایگاه آن در جامعه دارد.

وی بیان کرد: همه وظیفه داریم ضمن قدردانی از نویسندگان و اهالی قلم و ادب، با دیدارهای حضوری زحمات آنها را ارج نهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های ارزنده‌ی ادبی فرخ بانو رزمی، با اهدا لوح سپاس از این نویسنده شهرستان تقدیر به عمل آورد.

فرخ بانو رزمی نیز در این دیدار علاوه بر ارائه مطالبی در ارتباط با آثار خود، خاطراتی را از تهیه و تنظیم کتاب‌ها بیان کرد.

فرخ بانو رزمی سال ۱۳۳۴ در روستای چشم نواز و سرسبز لاور شرقی شهرستان دشتی متولد شد، وی از جمله ادیبان خود ساخته ای است که بدون داشتن مدرک قابل اعتنای تحصیلی و مدارج بالای علمی در حوزه ادبیات فعالیت می‌کند و تاکنون سه اثر نیز به جامعه ادبی تقدیم کرده است.

این نویسنده شهرستان دشتی علاوه بر همسری فداکار، مادری ممتاز است که فرزندانی شایسته به جامعه تحویل داده است.

برگزیدگان پویش رهبر انقلاب در دشتی تقدیر شدند

 در آیینی با حضور مسئولان فرهنگی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از برگزیدگان پویش رهبر انقلاب در دشتی تقدیر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز سه شنبه در این آئین گفت:  امام خمینی (ره) یک شخصیت برجسته ی جهانی است که با قیام خود علیه ستمگران، نامش تا ابد در تاریخ به یادگار خواهد ماند. 

حمید زارعی  با بیان اینکه ترویج سیره و نهضت امام راحل در قالب های مختلف فرهنگی و هنری از ضروریات جامعه می باشد، اظهار کرد: پویش رهبر انقلاب یکی از آن برنامه هایی است که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان روبرو شد و موجب آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف و افکار معمار کبیر انقلاب شد.   

زارعی افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر به عنوان تاثیرگذارترین حوزه جامعه، می تواند علاوه بر اثرگذاری برنامه ها، زمینه رقابت سالم را ایجاد کند که در این پویش قابل مشاهده بود.

محمدامین مظفرنژاد، آریا فقیه احمدانی، امیرعلی صفری، محمدرضا خودخروج، زهرا گرامی، احمد طالبی مفرد، غلامعلی آبادی، محدثه عبدلی منفرد، اکبر داوری و مریم اسلامیان نژاد ۱۰ نفر برگزیده پویش رهبر انقلاب در دشتی هستند که با اهدا لوح سپاس، هدایا و کتاب از آنها تقدیر به عمل آمد.

شرایط عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی دشتی فراهم شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی نیز گفت: اداره کتابخانه های دشتی آمادگی دارد برنامه هایی را با محوریت کتاب و کتابخوانی به صورت مشارکتی برگزار کند تا سرانه مطالعه افزایش یابد.

محمد احمدی افزود: شرایط عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی فراهم شده و علاقه مندان به کتاب می توانند با بهره مندی از این فرصت، از کتاب های کتابخانه های سراسر کشور استفاده کنند.

پویش رهبر انقلاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی، اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی و مدرسه قلم خورموج با هدف یاد و خاطره امام خمینی (ره) برگزار شد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر