شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۱۰۱
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: ریشه عکاسی را می‌توان از اواخر دهه ۱۸۳۰ در فرانسه یافت؛ زمانی که مخترعی به نام ژوزف نیسه‌فور نیپس نخستین تصویر ضبط شده دائمی را به ثبت رساند؛ عکسی خام از نمای پنجره استودیوی خود در فرانسه.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، این کارهای پیشگامانه زمینه پیشرفتی عظیم در عکاسی را فراهم کرد، از یک جعبه ساده گرفته که عکس‌های تار به ثبت می‌رساند تا عکس‌های باکیفیت بالای گوشی‌های هوشمند.

در حالی که عکس‌ها چشم اندازهای متنوعی از نگاهی را که می‌توان به جهان داشت، باز می‌کنند، بسیاری از قدرتمندترین و نمادین‌ترین عکس‌ها توانسته‌اند تاریخ جهان را تحت تأثیر قرار داده و تغییر دهند.

به همین جهت در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تصویری از یک زن زحمت‌کش که به نمادی از قدرت مادری بدل شد.

تصویر مادر مهاجر برای بیان و به تصویر کشیدن رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ به ثبت رسید. این تصویر صمیمی از فلورنس اوونز تامسون به همراه فرزندانش توسط دوروتیا لنگ در سال ۱۹۳۶ به ثبت رسید. در آن زمان لنگ در حال ثبت عکس از کارگران مهاجر مزرعه برای اداره اسکان مجدد بود که با زنی رو به رو شد که امروز با عنوان مادر مهاجر شناخته می‌شود. ویژگی‌های او با نگرانی و سرافکندگی رقم خورده بود. این زن سختی کشیده که پیشتر در مزارع به جمع کردن نخود فرنگی مشغول بوده، به نمادی از رنج و درد در زمان رکود ایالات متحده آمریکا و نمادی از قدرت مادری تبدیل شد.

کتابخانه کنگره ملی آمریکا تصویر مادر مهاجر را اینگونه تشریح می‌کند: «یک نخود جمع‌کن بی‌بضاعت در کالیفرنیا، مادر هفت فرزند، سی‌ودو ساله، نیمپو، کالیفرنیا»

لنگ یک عکاس مستند و خبری تاثیرگذار آمریکایی بود که علت شهرت وی تصاویرش از دوره رکود بزرگ با عنوان پروژه اداره حفاظت از مزارع (FSA) و تاثیرات جنگ جهانی دوم بر جامعه آمریکا بود.

یک نخود جمع‌کن بی‌بضاعت در کالیفرنیا، مادر هفت فرزند، سی‌ودو ساله، نیمپو، کالیفرنیا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر