پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۱۰۴
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: رئیس بسیج سازندگی کشور از معرفی ۳۲ قطب و پایتخت از محصولات مختلف در سطح کشور در قالب اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بوشهر پایتخت گوجه، خرما و عبا بافی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی صبح سه‌شنبه در نشست خبری در بوشهر اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: برای معرفی ۳۲ قطب و پایتخت از محصولات مختلف در سطح کشور ۳۶۷ محصول را شناسایی کردیم که در استان بوشهر سه محصول گوجه‌فرنگی، خرما و عبا بافی شناسایی‌شده است.

زهرایی گفت: امسال در قالب طرحی جامع و مردم پایه توسط بسیج سازندگی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا به صورت هدفمند طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین‌شده در طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه است.

زهرایی بیان کرد: بخش دوم طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه شناسایی و رسیدگی به محله‌های حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر اجتماعی شهری است که در زمان حاضر هزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی‌شده و از این شمار امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۹ که فعالیت‌های بسیج سازندگی غیر هدفمند اجرا می‌شد به صورت میانگین هشت هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور اجرا می‌شد و با تغییر رویکرد و هدفمند کردن فعالیت‌ها سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۰۰ طرح با کمک نهادهای مختلف با ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی

رئیس بسیج سازندگی کشور از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۱۲ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی ایجادشده است.

زهرایی در مورد کمک‌های مؤمنانه بسیج سازندگی در سال گذشته اضافه کرد: در پنج مرحله توزیع ۱۴.۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۹ هزار جهیزیه و یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار لوازم خانگی، ۱.۵ میلیون تبلت و کیف و کفش، ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۳۰ میلیون پرس غذای گرم توزیع و کار مرمت ۱۴ هزار خانه و آزادی پنج هزار و ۲۸۰ زندانی نیز انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

زهرایی با تأکید بر اینکه بسیج تعیین‌کننده مردم‌سالاری دینی در کشور است اظهار کرد: سال ۱۳۷۹ بود که بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد تا مأموریت محرومیت‌زدایی را در کشور انجام دهد، در زمان حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر در ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از تشکیل هفت هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر