جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۱۲۳
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: بوشهر تنها استانی است که از داشتن باغ موزه دفاع مقدس محروم است و انتظار می‌رود با رفع موانع و تامین اعتبارات شاهد تسریع در ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس در استان باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر دارای تاریخی درخشان در دوران دفاع مقدس است و رزمندگان این استان در جبه‌های مختلف زمین، هوایی و دریایی افتخارآفرینی‌های بسیار زیادی را داشته‌اند.

استان بوشهر در دوران دفاع مقدس هم محل نبرد حق علیه باطل بوده و هم اینکه رزمندگان این استان با حضور در دیگر مناطق عملیاتی، به دفاع از این آب و خاک پرداخته‌اند.

این شکوه و عظمت در دوران دفاع مقدس می‌طلبد که محلی مناسب برای ثبت و ضبط این حماسه‌ها ایجاد شود و بهترین مکان می‌تواند باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر باشد که تاکنون محقق نشده است.

یکی از نیازهای اولیه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر زمین است که به گفته مسئولان شش هزار متر مربع زمین به آن اختصاص یافته است ولی هنوز سند آن صادر نشده است.

در راستای تسریع در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر، نشستی عصر سه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مجلس، فرمانده سپاه، مدیرکل حفظ آثار و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

تاریخ پرافتخار استان بوشهر در دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تاریخ پرافتخار استان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه‌های بزرگی از سوی رزمندگان استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ثبت شده است که باید به نسل‌های جدید منتقل شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری از رئیس‌علی دلواری و سردار نادر مهدوی به عنوان الگوهای مبارزه با استعمار و استکبار نام برد و بیان کرد: سردار نادر مهدوی و هم‌رزمانش بدون هیچ ترس و هراس، وارد عرصه مبارزه با آمریکا شد و صدمات مهلکی بر آنان وارد کردند.

وی معرفی رزمندگان و رشادت‌های آنان را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وجود چنین رزمندگان در استان نماد اقتدار و رشادت و مایه مباهات و افتخار است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در دوران شکوهمند دفاع مقدس در سه جبهه دریایی، هوایی و زمینی حماسه آفرید و باید حماسه و رشادت رزمندگان استان بوشهر با ساخت موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد: صدور سند مالکیت موزه دفاع مقدس، تخصیص بودجه و تدوین نقشه باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

۶۰۰۰ متر زمین اختصاص یافت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز اظهار داشت: مردم استان بوشهر دارای تاریخی پرافتخار هستند که بخشی از آن مربوط به دوران دفاع مقدس است و نیاز است که به خوبی به همگان معرفی شود.

سرهنگ علیرضا غریبی با اشاره به نقش‌آفرینی استان بوشهر در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی در سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی افزود: همه اسناد این عملیات‌ها جمع‌آوری و در موزه دفاع مقدس عرضه می‌شود.

وی از آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به نقش رزمندگان استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس با ساخت این باغ موزه رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت موزه دفاع مقدس شش هزار متر مربع زمین اختصاص یافته است.

وی با اشاره به روند اجرای باغ موزه دفاع مقدس استان بیان کرد: برای ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر زمین آن تصویب شده و طراحی‌های لازم در حال انجام است.

مشارکت همگانی در ساخت باغ‌موزه

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: موزه دفاع مقدس نقش مهم و تأثیرگذاری در انتقال رشادت و حماسه رزمندگان به نسل جوان دارد که این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

عبدالکریم جمیری با اشاره به ثبت حماسه آفرینی رزمندگان استان بوشهر در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ساخت موزه فرهنگی و دفاع مقدس استان بوشهر برای معرفی این حماسه‌ها ضروری است.

وی همکاری همه‌جانبه در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر را ضروری دانست و افزود: هر گونه کمک و تعاملی که از سوی نمایندگان استان بوشهر لازم باشد را انجام خواهیم کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رشادت رزمندگان بوشهری در مقابله با استکبار جهانی در تاریخ جهان ثبت شده است.

وی افزود: شهید نادر مهدوی با دیگر رزمندگان با قایق‌ها و شناور تندرو با وارد کردن ضربات و صدمات چنان وحشت در دل دشمنان ایجاد کردند که هنوز دشمنان در خلیج‌فارس از رزمندگان هراس و دلهره دارند.

اعتبارات تأمین شود / ‏‬ لزوم صدور سند زمین

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به برخی از حماسه‌های استان بوشهر در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه رزمندگان استان بوشهر در دفاع مقدس با چنین ویژگی در کشور بی‌نظیر است.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه رزمندگان استان بوشهر در سه جبهه دریایی، زمینی و هوایی حماسه‌های بی‌بدیل خلق و ثبت کردند افزود: حماسه نادر مهدوی در مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس از دیگر حماسه‌های بزرگ استان است.

وی بیان کرد: برای ساخت موزه دفاع مقدس در استان بوشهر زمینی در نظر گرفته شده است که تسریع در ساخت موزه دفاع نیاز به همکاری مجموعه‌های مختلف و صدور سند مالکیت موزه دفاع مقدس امری مهم و ضروری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یکی از مطالبات مهم در استان را باغ‌موزه دفاع مقدس دانست و افزود: بوشهر تنها استانی است که از داشتن باغ موزه دفاع مقدس محروم است.

وی تسریع در صدور سند مالکیت زمین باغ‌موزه دفاع مقدس را ضروری دانست و اضافه کرد: برای تأمین اعتبارات مورد نیاز این طرح نیز باید همکاری لازم انجام شود.

انتظار می‌رود با همکاری، تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه شاهد تسریع در ساخت باغ موزه دفاع مقدس باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر