جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۲۱۳۳
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: به گزارش خبرگزاری تاس ، تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همه گیری کووید-۱۹ را در مرحله بسیار خطرناکی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست برای مرحله بعدی آماده باشد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، خبرگزاری روسی گزارش داد: «تدروس ادهانوم قبرسیوس» دیروز سه شنبه در سخنانی با بیان اینکه ما باید درسهایی از کووید-۱۹ گرفته باشیم، از جامعه جهانی خواست تا برای مرحله بعدی آماده باشد.

وی گفت با وجود موفقیت های جامعه جهانی در مبارزه با ویروس کرونا، همه گیری در مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: «در شرایط کنونی، تنها راه نجات حمایت از کشورها در توزیع عادلانه تجهیزات محافظتی، آزمایشها، درمان و واکسن است».

ادهانوم اضافه کرد کشورهایی که از ابزار کافی برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده می کنند در حال حاضر محدودیت های کرونایی را کاهش داده اند، اما کشورهای فاقد منابع کافی با موج شدید افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر روبرو هستند.

وی با بیان اینکه در حقیقت، شمار مبتلایان و مرگ و میر تا حد زیادی قابل اجتناب است، از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از انتشار ویروس از همه ابزارهایی که در اختیار دارند استفاده کند. به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همه گیری کووید-۱۹ نشان داد که "اتکا به تعداد محدودی شرکت برای تامین کالاهای مورد نیاز تمامی جهان پر خطر است".

در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ (دی ۹۸)، مقامات چینی به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد شیوع بیماری با علائم مشابه ذات الریه در شهر ووهان چین اطلاع دادند. از آن زمان، مبتلایان به ویروس کرونا در نقاط گوناگون جهان دیده شده و در نهایت در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (۲۰ اسفند ۹۸)، این نهاد بین المللی شیوع ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۱۸۵ میلیون نفر بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان شناخته شده و از این میان بیش از چهار میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر