جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۲۱۶۳
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: سازمان لیگ در حالی با درخواست شبکه سه برای تغییر زمان دیدار استقلال و پرسپولیس موافقت کرده که صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین بدهکار فوتبال شناخته می‌شود و ریالی بابت پخش دیدارهای پر بیننده‌ی فوتبال پرداخت نمی‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا، بزرگ‌ترین راه درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود و بیش از ۵۰ درصد از درآمد آن‌ها از این طریق است. این که باشگاه‌های انگلیسی به راحتی برای خرید بازیکن پول خرج می‌کنند یا ۲۴ باشگاه چمپیونشیپ در سنگین‌ترین لیگ دنیا شرکت می‌کنند تا به لیگ برتر انگلیس صعود کنند، همه‌اش به خاطر حق پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر است که شرایط مالی باشگاه‌ها را از این رو به آن رو می‌کند. شاید باید بدانید که هر شبکه تلویزیونی خواهان حق پخش لیگ برتر انگلیس باید حدودا سالی ۳۵۰ میلیون پوند هزینه کنند. این‌ها را گفتیم تا پیش‌زمینه‌ای راجع به اتفاقی که در ایران رخ می‌دهد، داشته باشد.

در ایران اما ماجرا فرق می‌کند و نه تنها صدا و سیما برای پخش رقابت‌های فوتبال داخلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پولی پرداخت نمی‌کند بلکه در بعضی مواقع از باشگاه‌ها پول می‌گیرد تا بازی‌های‌شان را پخش کند. البته نه این که برای پخش فوتبال فقط پول ایرانی‌ها را ندهد بلکه برای پخش رقابت‌های بین‌المللی هم پولی پرداخت نمی‌کند و به صورت غیرمجاز تصاویر بازی‌ها را پخش می‌کند.

حالا اما صدا و سیما پا را فراتر گذاشته و در برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ برتر هم دست می‌برد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که سازمان لیگ روز دوشنبه در خبری اعلام کرد که به خاطر این که شبکه سه می‌خواهد بازی‌های نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ را پخش کند از سازمان لیگ خواسته تا ساعت بازی‌های استقلال – تراکتور و فولاد – پرسپولیس تغییر کند که با موافقت سازمان لیگ زمان این دو دیدار تغییر کرده است. درست‌تر این است که بگوییم صدا و سیما به خاطر پخش بازی نیمه‌نهایی یورو خواستار تغییر زمان مسابقاتی شده که حق پخش آن را هم نداده و در عین ناباوری با این درخواست هم موافقت شده است.

البته از صدا و سیمایی که به خاطر هیچ کدام از اشتباهات ریز و درشتش عذرخواهی نمی‌کند، توقعی نیست. در این ماجرا باید بیش‌تر از فدراسیونی ایراد گرفت که ریاست آن در هر فرصتی از رییس سازمان صدا و سیما تشکر می‌کند. هنوز یادمان نرفته که عزیزی خادم و اعضای کادرفنی تیم‌ملی چهار روز قبل از سفر به بحرین به دیدار علی‌عسگری رفتند و با دادن پیراهن شماره ۱۲ تیم‌ملی به او و سازمانش لقب یار دوازدهم دادند. از شما می‌پرسیم، آیا شما از بزرگ‌ترین بدهکارتان تقدیر می‌کنید و به او لقب یار دوازدهم و حامی‌تان را می‌دهید؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر