جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۲۱۲
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های این حوزه در سال‌جاری تقویت گردشگری عشایری در استان است و تلاش می‌شود با ارائه و برگزاری برنامه‌های آموزشی این امر محقق شود.

به‌گزارش فکرشهر از ایرنا، سکینه سالاری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در همین راستا برای تقویت مهارت‌ها، دوره‌های آموزشی لازم برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی، توانمندسازی خانواده‌های عشایر، معرفی تولیدات صنایع‌دستی و محصولات غذایی آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:  با برگزاری جشنواره‌های معرفی محصول، بازی‌های محلی، گویش‌ها و آشنایی با سبک زندگی عشایری کمک می‌شود تا گردشگران به گردشگری عشایری و جذابیت‌های آن علاقه‌مند شوند.

سالاری ادامه داد: همچنین برای معرفی بهتر فرهنگ زندگی عشایری می‌توان با ایجاد یک مرکز به‌عنوان خانه فرهنگ عشایری در یکی از بوم‌گردی‌های منطقه عشایر نشین، زمینه برای تقویت بهتر این نوع گردشگری فراهم شود.

جمعیت عشایری استان بوشهر ۳۰هزار نفر در قالب ۶هزار و ۱۲۵ خانوار از ایل قشقایی و از پنج طایفه دره شوری، کشکولی، شش بلوکی، فارسیمدان و عمله در قالب ۳۸ تیره و  ۱۰۳ بنکوه هستند.

 از این شمار ۱۷هزار و ۷۰۹ نفر در قالب چهار هزار و ۲۳۶ خانوار عشایری کوچرو هستند و هفت ماه از سال (مهر لغایت فروردین ماه) را در هشت شهرستان استان بوشهر حضور دارند و مابقی سال را در استان‌های ییلاقی از جمله فارس، اصفهان و چهار محال و بختیاری می‌گذرانند.

شغل اصلی عشایر به غیر از صنایع دستی زنبورداری و دامداری است که در زمان حاضر ۴۵۰ هزار واحد دامی معادل ۴۵ درصد دام سبک استان و ۱.۹ درصد کل دام عشایری کشور در اختیار عشایر استان بوشهر است و سالانه ۶هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۱۳ هزار تن انواع محصولات لبنی، ۳۰ هزار مترمربع انواع صنایع دستی، ۸۰ هزار تن تولیدات زراعی و باغی و ۵۲۰تن عسل تولید می‌کنند.

ارزش کل تولیدات سالانه عشایر استان بوشهر ۷۶۰ میلیار تومان است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر