چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۳۳
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ۶ سد در استان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهرداد ستوده بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ نقشه راهی در استانداری بوشهر ترسیم شد تا ۳ سد نیمه تمام به بهره‌برداری برسد و عملیات اجرایی ۳ سد هم آغاز شده و تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.
 
وی افزود: سد‌های قیز قلعه، سنا و تنگ ارم که نیمه تمام مانده بود در سال ۹۸-۱۳۹۷  به بهره برداری رسیدند وعملیات اجرایی سد خائیز به حجم ۱۶ میلیون متر مکعب هم در سال ۱۳۹۷ شروع شد که اکنون این سد تکمیل شده و روز دوشنبه (۲۱ تیر) با دستور رئیس جمهور در ارتباط زنده تصویری به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: ساخت و تکمیل سدی با این حجم و در زمان کوتاه در کشور بی سابقه است، زیرا در استان‌های همجوار ساخت سد‌هایی با چنین حجمی ۱۶ سال زمان برده است.
 
وی ادامه داد: سد اخند در عسلویه و ارغون در دشتستان هم هر کدام به حجم ۲ میلیون مترمکعب در سال ۹۸ کلنگ زنی شدند که اگر کرونا نبود یک ساله به پایان می‌رسید و در حال حاضر سد ارغون آماده بهره‌برداری است و سد اخند هم شهریور تکمیل و افتتاح می‌شود.
 
ستوده بیان کرد: با این حساب ۶ سد که در دولت دوازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی گفت: با بهره‌برداری از این سد‌ها ضمن حل مشکلات کشاورزان در شهرستان تنگستان، آب مورد نیاز مردم بخش کلمه و بوشکان  و آب بخش‌های کشاورزی و صنعتی منطقه عسلویه تامین می‌شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار اعتبار هزینه شده برای سد خائیز را ۱۷۰ میلیارد تومان، و سد‌های اخند و ارغون را در مجموع ۲۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه تکمیل این سد‌ها با پیگیری استاندار بوشهر محقق شد خاطرنشان کرد: هفته گذشته ۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از طرف رییس جمهور به ساخت سد خاییز اختصاص یافت و اعتبار تکمیل این سد تامین شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر