پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۹۲۳۴۶
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نامه‌ای به وزارت نیرو درخواست کرده که در اسرع وقت، مجوز احداث برای ۱۳ شرکتی که در مجموع آماده ایجاد نیروگاه‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات هستند صادر کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نامه‌ای به معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته مبنی بر کمک به ارتقای تولید برق پایدار و اعلام آمادگی وزارت صمت جهت سرمایه گذاری در حوزه نیروگاهی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر و با توجه به اعلام آمادگی سازمان ایمیدرو، درخواست کرده که این معاونت دستور دهد در اسرع وقت، نسبت به صدور مجوز احداث برای شرکت‌های ذیل از سوی آن وزارتخانه اقدام و نتیجه به شرکت‌های سرمایه گذار اعلام شود.

بر اساس این نامه درصورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، بخش صنعت نیروگاه‌های جدید در مناطق مختلف کشور با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات احداث خواهد کرد. به عبارت دقیق‌تر ۱۳ پروژه در نقاط مختلف کشور، با مشارکت و همکاری ۱۲ سرمایه‌ گذار از بخش‌های صنایع معدنی به علاوه سازمان تعریف شده که با صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات ظرفیت تولید به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)، سعید زرندی همچنین تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژی‌بر و شهرک‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری و کاهش شدت انرژی در بخش صنعت و معدن، باتوجه‌به آمادگی بنگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه را از اهداف این طرح عنوان کرده است.

پیگیری ایسنا از این معاونت نیز حاکی از این است که ایجاد این نیروگاه‌ها برای مصرف صنایع خواهد بود، اما مازاد آن می‌تواند در اختیار شبکه توزیع قرار گیرد. البته تاکید معاونت طرح و برنامه در این زمینه بر تعریف یک مدل اقتصادی مطلوب، بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت در زمینه ساخت نیروگاه‌ها و به عبارت دقیق‌تر تعریف اقتصادی از خرید برق مازاد از نیروگاه‌های بخش خصوصی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر