جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۸۱
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت بالای هوا در این استان باعث شد تا مه صبحگاهی برخی از مناطق از جمله بزرگراه بوشهر-برازجان را فرا گیرد و سبب توقف و اختلال در تردد خودروها برای دقایقی شود.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مه شدید در محور یاد شده باعث اختلال در رفت و آمد شد به نحوی که برخی از خودروها برای دقایقی در حاشیه جاده توقف کردند.

وی بیان کرد: رطوبت بالای هوا باعث وقوع مه شده‌است و در نقاط با دمای کمتر به دلیل خنکی هوا غلظت مه بیشتر بوده است.

انصاری ادامه داد: صبح امروز برازجان با اینکه شهری ساحلی نیست با ۹۳ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشت و بیشتر نقاط این استان هم رطوبت بالای ۸۰ درصد را تجربه کردند.

وی افزود: براساس پیش بینی داده‎‌های هواشناسی پیش بینی شده دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سانتیگرتاد و یا فراتر از آن برسد.

انصاری اظهار داشت: همچنین پیش‌بینی شده که فردا در برخی ساعت‎‌ها، سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان و دشتی افزایش و حتی گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

وی گفت: با این شرایط علاوه بر خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا می‏‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر