پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۶۷
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حجاب را دروازه تمام ارزش‌های دینی دانست و گفت: اگر حجاب از بین برود تمام ارزش‌ها نابود می‌شود، دشمن پی به اهمیت این مسئله برده و از همین رو همواره در صدد ترویج بی حجابی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در همایش "حماسه حجاب" که به مناسبت هشتاد و ششمین سالروز قیام گوهرشاد و روز حجاب و عفاف با حضور تولیت آستان قدس رضوی و فعالان عرصه حجاب و عفاف در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: پس از گذشت ۸۶ سال از قیام مسجد گوهرشاد، آثار شهادت، ایثارگری و جانفشانی‌های شهدای این واقعه که در راه حفظ عفت و حجاب و نوامیس مردم جان خود را فدا کردند، مشهود است.

وی با بیان اینکه جزئیات این واقعه عظیم در تاریخ به درستی ثبت نشده است، ادامه داد: امروز آن خون ها اثر خود را بخشیده است و آثار فداکاریهای شهدای قیام گوهرشاد، در تمام مظاهر ارزشهای نظام مقدس اسلام خودنمایی می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان و در راس آن رضاخان به این نتیجه رسیده بودند که حجاب را از اسلام حذف کنند و مردم که پی به اهمیت حجاب برده بودند قهرمانانه خود را آماده گلوله‌های داغ عوامل و دست نشانده‌های رضاخان کرده و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: زن از منظر اسلام و فمنیسم دو دیدگاه متضاد دارد، منطق اسلام در شناخت زن و حفظ حقوق زن قابل توجه است و اختلاف بین زن و مرد را اختلاف جنسیتی نمی‌داند بلکه تفاوت زن و مرد در جنس، نوع، استعداد، ساختار و توان جسمانی آنهاست؛ خداوند متعال انسان را خلیفه الله آفریده و برای زن و مرد نیز تکالیف و وظایف خاصی در نظر گرفته است.

علم الهدی با بیان اینکه مرد و زن در حقوق با هم برابر هستند و این برابری به معنای یکسان بودن نیست، ادامه داد: هر حقی که مرد دارد برای زن نیز با شکل خاص خودش وجود دارد.

وی گفت: ترویج حجاب نیاز به کار فرهنگی دارد و به اجبار نمی‌شود کسی را به حجاب دعوت کرد؛ حجاب یک جریان فرهنگی، اعتقادی، فکری و باورمندی نسبت به معاد ودستورات الهی است و باید به لحاظ فکری و فرهنگی انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: بی حجابی یک نوع ناهنجاری اجتماعی است که باید با آن مبارزه شود، ما نباید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترک کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر