چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ورود محموله جدید واکسن به استان، نوبت دهی واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال آغاز شد...
کد خبر: ۹۲۴۷۶
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ورود محموله جدید واکسن به استان، نوبت دهی واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: دیروز ۳۱ هزار دوز واکسن کرونا که بخشی تولید داخل و بخشی تولید خارج است وارد استان بوشهر شد و با ورود این واکس‌ها، نوبت دهی واکسیناسیون گروه سنی بین ۶۰ تا ۶۵ سال که حدود ۳۴ هزار نفر هستند آغاز شد.
 
وی افزود: افرادی که پیش از این نوبت تزریق واکسن‌شان فرا رسیده و نتوانسته‌اند واکسن تزریق کنند نیز می‌توانند به مراکز تزریق مراجعه کرده و واکسن بزنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه با ورود محموله جدید به استان روند واکسیناسیون سرعت بیشتری می‌گیرد، عنوان کرد: تا کنون ۵۸ هزار ۷۵۵ نفر در استان واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر هر دو دوز و بقیه فقط دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰ درصد گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، ادامه داد: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال از هفته گذشته آغاز شده است و تا کنون ۵۴ درصد از این افراد واکسینه شده‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.
 
دکتر خواجه‌ئیان تاکید کرد: برای واکسیناسیون نیازی به مراجعه یا ثبت نام در سایت خاصی نیست و اطلاعات بیش از ۹۵ درصد مردم استان در سامانه جامع سلامت (سیب) وجود دارد و در دسترس ما است.
 
وی یادآور شد: ۱۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در استان فعال است که در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دشتستان به علت بیشتر بودن جمعیت دو مرکز و در هفت شهرستان دیگر هر کدام یک مرکز فعالیت دارد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان مرکز سوم با همکاری بسیج جامعه پزشکی، شورای هماهنگی نیروی انسانی، فرمانداران، شهرداران و ادارات مختلف در حال راه‌اندازی است.
 
وی عنوان کرد: در سند ملی واکسیناسیون اولویت اول با کارکنان بهداشت و درمان بود که اکنون حدود ۱۰۰ درصد این افراد در استان واکسینه شده‌اند،   مرحله دوم تزریق واکسن هم بر اساس گروه سنی است که از گروه سنی بالای ۸۵ سال شروع شده است و همچنان ادامه دارد.
 
دکتر خواجه‌ئیان ادامه داد: با تولید واکسن داخلی و تامین واکسن وارداتی به تعداد کافی، می‌توانیم هفته آینده تمام رده‌های در معرض خطر را پوشش دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر