جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۸۹
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: نماینده شهرستان‌‎های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روند کند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز نیاز است از ظرفیت منابع بانکی و پتروشیمی‎‌های این استان برای تامین اعتبار آن اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی دوشنبه‎‌شب در نشست با خبرنگاران افزود: تا زمانی که کمک بانک‏‌ها و پتروشیمی‌‏ها نباشد بدون شک پروژه یاد شده به جایی نخواهد رسید از این رو باید این دو مجموعه با جدیت پای کار بیایند که با نشست‏‌هایی که برگزار شده بزودی خروجی آنها مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سرعت بخشی در اجرای پروژه، دولت نیز باید با نگاهی ویژه‌‍ راه آهن بوشهر - شیراز را ببیند تا اعتبار بیشتری به این پروژه مهم اختصاص پیدا کند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود در باره بیمارستان شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان اظهار کرد: این بیمارستان بیشتر شبیه به درمانگاه است و حتی دستگاه سی تی اسکن و ابزارهای کار ابتدایی ندارد.

وی ادامه داد: با این حال نیاز است شهرستان‎های دشتی و تنگستان با توجه به کمبود امکانات در حوزه درمان هر کدام از آنها در بخش‌‏هایی مانند ارتوپدی، سونوگرافی و ام آر آی تبدیل به قطب درمانی استان بوشهر شوند.

کرمی اظهار داشت: در سال گذشت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات استانی برای شهرستان‎‌های دشتی و تنگستان جذب شد که امسال باید بتدریج وارد فاز عملیاتی شود و مردم خروجی کارها را ببینند.

وی ادامه داد: در شهرستان های دشتی و تنگستان ۴۰ درصد مردم زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و تا زمانی که سهم و نقش استان بوشهر در حوزه نفت مشخص نشود، وضعیت به همین شکل خواهد بود.

کرمی افزود: همچنین این ۲ شهرستان در حوزه تامین آب با کمبود جدی مواجه هستند که در این زمینه باید پروژه‌‏هایی مانند آب شیرین کن نوار ساحلی که کلنگ زنی آن انجام شده وارد فاز عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تامین آب روستاها نیز در برخی مواقع رخ داده که روستایی ۶ ماه یک روز آب نداشته و آب آن با تانکر تامین می‏‌شود که با قیمت گران هر تانکر یک میلیون تومان باید برای پایداری بیشتر آب روستاها چاره اندیشی شود.

کرمی عنوان کرد: در حوزه آب اقدام‌‏هایی قابل تقدیر صورت گرفته اما با شرایط موجود نیاز است اهتمام جدی تری در این حوزه صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‏‌های دشتی و تنگستان در مجلس در ارتباط با کالای ته لنجی نیز اظهار داشت: لنج داران به عنوان مرزداران و کسانی که نیازهای مردم را تامین می‌‏‎کنند، باید مورد حمایت باشند.

وی گفت: کنار زدن لنج داران از چرخه فعالیت ناسپاسی است زیرا آنها همه افرادی مومن و معتقد و به شئونات دینی و اجتماعی مقید هستند.

این نماینده مجلس در ارتباط با تاخیر صورت گرفته در اجرای پروژه تعریض مسیر اهرم-فراشبند اظهار داشت: در فازهای ابتدایی این مسیر پس از اینکه بخش عمده کار انجام شد، ارتفاعات حریم جاده ریزش کرد و با توجه به ریزش صورت گرفته مسیر اجرای آن  تغییر کرده است.

کرمی اظهار داشت: با چنین شرایطی باید مشخص شود که وقتی طرح مشاور داشته است چرا مشاور مطالعات لازم را انجام نداده و جاده کوهستانی بعد از تعریض ریزش داشته است.

وی افزود: با توجه به اعتبار بالایی که برای تعریض مسیر اهرم-فراشبند گذاشته شده، دستگاه‌های نظارتی باید به نحوه اجرای پروژه و ریزشی که داشته برخورد کنند.

کرمی اضافه کرد: در حوزه راه‌‎ سازی اجرای پروژه‌‏های تعریض مسیرهای اهرم - فراشبند، اهرم - برازجان، خورموج-باغان - جم، گزدراز - شیخیون، شنبه – طسوج و دولت آباد - زیارت از جمله پروژه‌‎های اولویت دار شهرستان‏‌های دشتی و تنگستان است.

وی در باره مشارکت پتروشیمی ها در توسعه استان بوشهر  گفت: در این استان  پتروشیمی‌‏های متعددی وجود دارد که چنانچه سه تا چهار پتروشیمی معین هر کدام از شهرستان‏‌های استان بوشهر شوند وضعیت این استان بهبود پیدا می‏‌کند.

کرمی اظهار داشت: پتروشیمی‏‌ها خوراک خود را با نرخ دولتی تامین می‌‎کنند و با این شرایط نیاز است نسبت به مسئولیت اجتماعی مناطق پیرامونی خود توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: اکنون نیز برای تشکیل دولت نمایندگان قصد کمک به دولت دارند و چنانچه هر استان قصد سهم خواهی و داشتن یک وزیر باشد در مدیریت کشور موفقیتی حاصل نخواهد شد.

کرمی افزود: در حوزه فعالیت‌‎های انتخاباتی احکام مردمی زیاد صادر شد و چنانچه هر فرد حکم گرفته دنبال سهم خواهی باشد دولت موفقیتی کسب نخواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر