شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۵۴۵
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: طرح جامع بندرهای گناوه و بندریگ در شمال استان بوشهر تصویب شده و طرح جامع بندر دیلم نیز در چند روز آینده تصویب می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد راستاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بندر گناوه افزود: از لحاظ حمل و نقل دریایی و تجارت از طریق دریا بوشهر یکی از استان‌های مهم ساحلی کشور محسوب می‌شود و بندر گناوه از نظر فعالیت ناوگان سنتی در نوع خود بزرگ‌ترین بندر ایران است.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ساماندهی فعالیت‌ها در بندر گناوه طرح جامع توسعه این بندر را در افق ۱۵ ساله مصوب کرده است.
راستاد اظهار داشت: در این طرح زمینه برای فعالیت ناوگان تجاری بزرگ‌تر و با قابلیت مطلوب‌تر فراهم خواهد شد که تحقق این مهم مستلزم این است که فعالیت از فضای محدود خور خارج و در بیرون خور حوضچه آرامش، اسکله و پسکرانه برای شناورهای بزرگ‌تر احداث شود.
وی افزود: طرح جامع بندر گناوه براین اساس طراحی شده که در فاز نخست نسبت به احداث موج شکن و دایک حفاظتی اقدام و به مرور زمان نیز پسکرانه و سایر تاسیسات زیربنایی آن احداث خواهد شد.

راستاد عنوان کرد: با توجه به جایگاه بندر گناوه در کشور امیدواریم به واسطه توسعه بندر در خارج از خور و فراهم شدن شرایط برای تردد کشتی‌های منطقه‌ای شاهد اشتغال و رونق روزافزون در این بندر باشیم.

وی ادامه داد: در بنادر شمالی استان بوشهر و جزیره‌ خارگ پروژه‌هایی براز بهسازی و نوسازی زیربناها و روبناها در دست احداث است که در بازدید انجام گرفته روند اجرایی آنها مطلوب گزارش شده است.

راستاد گفت: همچنین با توجه به اینکه بندر ریگ از لحاظ زیرساختی شرایط نامناسبی دارد طرح جامع آن مصوب شده که این مهم نوید بخش توسعه این بندر در سال‌های آتی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در طرح جامع بندرریگ شرایطی فراهم می‌شود تا معضل موجود برای تردد ناوگان تجاری برطرف شود و دیگر متاثر از جزر و مد و رسوب‌گذاری نباشد.

وی یادآور شد: طرح جامع بندر ریگ برای افق ۱۵ ساله و در سه بازه پنج ساله طراحی شده که اولویت آن ایجاد حوضچه آرامش و ایجاد فضا برای تردد ناوگان تجاری است.
راستاد افزود: طرح جامع بندر دیلم نیز هفته آینده در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب خواهد رسید که در طرح جامع این بندر نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا شرایط برای تردد ناوگان تجاری فراتر از ناوگان سنتی فراهم شود.

راستاد بیان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی شرایطی فراهم خواهد شد تا ناوگان حمل و نقل دریایی کشور با کیفیت بالاتری صادرات غیرنفتی و واردات موردنیاز کشور را در سطح منطقه‌ای به سرانجام برسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر