شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۲۶۱۶
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: برنامه «عکس‌های تکان دهنده» در این قسمت به نمایش و بررسی عکسی از لحظه نشستن وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا روی صندلی آدولف هیتلر می‌پردازد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، «عکس‌های تکان دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت مخاطبان خود را با عکسی که در سال ۱۹۴۵ میلادی و در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم از لحظه نشستن چرچیل روی صندلی هیتلر ثبت شده، آشنا می‌کند.

این برنامه به اتفاقات جنگ جهانی دوم و سقوط برلین در برابر نیروهای شوروی و خودکشی آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی می‌پردازد. در آوریل ۱۹۴۵ نیروهای ارتش شوروی به شهر برلین آلمان حمله کردند و با تشدید حملات، بسیاری از ساکنین برلین، از شهر فرار کردند.

هیتلر اما شهر را ترک نکرد و به «فوهرر بانکر»، پناهگاه زیرزمینی خود رفت. طولی نکشید که ارتش شوروی، به شهر وارد شد و آن را تحت اشغال درآورد. هیتلر نیز با ورود نیروهای شوروی به برلین، در روز ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ دست به خودکشی زد.
چند هفته بعد اما وینستون چرچیل نخست وزیر وقت بریتانیا به برلین رفت تا از پناهگاه هیتلر دیدن کند. عکسی که از او در حالی که روی صندلی مقابل پناهگاه هیتلر نشسته بود ثبت شد، بعدها به یکی از معروف‌ترین عکس‌های تاریخ جنگ جهانی دوم تبدیل شد.

«عکس‌‎های تکان‌‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۲۵ تیر ماه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۲۰ و شنبه ساعت های ۲۲:۳۰،۱۵:۰۰،۰۹:۳۰ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر