پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۶۵۵
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: معاون سپاه استان زنجان با تاکید بر اینکه موضوع حجاب فقط مختص بانوان نیست، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف بیشتر پای کار بیایند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عباس بابایی در ویژه برنامه حجاب و عفاف که به همت بسیج جامعه زنان برگزار شد اظهار داشت: برنامه حجاب و عفاف نباید محدود به یک هفته در سال باشد؛ انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی در طول سال در این موضوع مهم فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست و در ویژه برنامه‌ها نباید فقط به بانوان اشاره کرد، گفت: در دین اسلام حجاب و عفاف هم به آقایان و هم به بانوان اشاره شده است؛ در جامعه اسلامی نیاز است که آقایان در کنار بانوان مراقب پوشش خود باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با بیان اینکه بسیج جامعه زنان سپاه استان اقدامات بسیار موثری را در حوزه حجاب و عفاف انجام داده است، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولی حجاب و عفاف باید بیش از گذشته وارد صحنه شوند. امروزه مشاهده می‌کنیم که شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های فارسی زبان به شکل شبانه‌روزی حجاب و عفاف ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

وی تشریح کرد: ساخت یک فیلم و یا یک سریال میلیون‌ها و شاید میلیاردها تومان هزینه دارد و حتی بسیاری از فیلم‌های داخل کشور به خاطر نبود اسپانسرمالی متوقف شده‌اند؛ حالا فرض کنید که خارج از کشور که سریال‌های چند صد قسمتی را برای مردم ایران آماده می‌کنند فقط برای رضای خدا بوده است؟ آیا آن‌ها دلشان به حال ما می‌سوزد؟ پس یقین بدانید در پشت صحنه این ماجرا یک اهداف شومی خوابیده است.

بابایی بیان کرد: کاملاً ساده است و می‌شود اهداف شوم آن‌ها را فهمید؛ تاسف می‌خوریم از خانواده‌هایی که ماهواره را در منازلشان نصب کرده‌اند و به راحتی فرزندان به انواع فیلم‌ها و برنامه‌های غربی که با فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایرت دارد، دسترسی دارند. انتظار ما این است که دستگاه‌های فرهنگی کشور اینگونه مسائل را به خانواده‌ها بازگو کنند و آن‌ها را از خطرات ماهواره داشتن آگاه کنند. مردم باید خود تصمیم بگیرند که وجود ماهواره برای خانواده آسیب است و در آینده همان آسیب‌ها دامن خود خانواده‌ها را خواهد گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: هدف از موضوع حجاب و عفاف این نیست که در یک هفته چندین همایش برگزار شود و پس از پایان هفته، همه چیز به دست فراموشی سپرده شود. نیروی انتظامی عملکرد بسیار مثبتی در زمینه حجاب و عفاف انجام داده و سوال ما این است آیا دیگر دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه کمک حال ناجا بوده‌اند؟

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدسی به جوانان و نوجوانان امروز بازگو شود، گفت: آن روزها رزمندگان برای دفاع از چادر و حجاب زنان سرزمینمان به جبهه‌ها رفتند و دقیقاً باید اینگونه فرهنگ‌ها به نسل‌های امروز گفته شود؛ انتظار ما از آموزش و پرورش این است که در مدارس فرهنگ‌های اصیل ایرانی اسلامی به دانش‌آموزان آموخته شود و به عبارتی دیگر فرهنگ دفاع مقدس در طول سال بازگو شود و فقط محدود به هفته اول مهرماه نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر