شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۶۶۳
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: رگبار پراکنده باران و وقوع تندباد دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر روز جمعه تا روز دوشنبه آینده شاخص‌های ناپایداری همرفتی موسمی در سطح استان به‌ویژه در نیمه جنوبی و مناطق مرتفع شرقی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت در مناطق یاد شده ضمن افزایش و رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ناپایداری‌های جوی و رشد ابرهای همرفتی خاطرنشان کرد: همراه با وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق ساحلی جنوبی، دریا به طور موقتی متلاطم می‌شود.

وی افزود: احتمال برخورد صاعقه، احتمال افزایش روان‌آب رودخانه فصلی و آب‌گرفتگی موقت مسیل‌ها و معابر عمومی، وزش تندباد و افزایش موقت ارتفاع موج دریا و اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد.

شکوهی‌پور افزود: توصیه می‌شود که از صعود به ارتفاعات، اجتناب از ترددهای دریایی در سواحل جنوبی پرهیز شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد لحظه‌ای و برخورد صاعقه اتخاذ شود.

وی گفت: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در مناطق جنوبی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر