جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۶۷۳
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: طالبان خواستار روابط خوب با همه کشورها است و این روابط را بر اساس دین، منافع ملی خود گسترش خواهد داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه خواستار روابط خوب با همه کشورها است و برای توسعه آن تلاش می‌کند.

وی با اشاره به القاعده و داعش در افغانستان تاکید کرد که این گروه‌ها در این کشور حضور ندارند.

نعیم همچنین خاطرنشان کرد که طالبان خواستار روابط خوب با همه کشورها است و این روابط را بر اساس دین، منافع ملی خود گسترش خواهد داد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اضافه کرد که همان طور که به دیگران اجازه دخالت در امور افغانستان را نمی‌دهیم، در امور دیگر کشورها نیز دخالتی نمی‌کنیم.

وی نسبت به حضور نیروهای ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نیز گفت که حضور نیروهای خارجی تحت هر عنوانی پذیرفتنی نیست و اشغال محسوب می‌شود.

نعیم درباره روابط با چین نیز تصریح کرد که «چین برای ما یک کشور همسایه است و ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای جهان رابطه مثبت داشته باشیم، ما نمی‌خواهیم روابط با با یک کشور علیه کشور دیگری باشد. روابط طولانی مدت با چین داریم و ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه امنیت و منافع هر کشور دیگری استفاده کند».

درحالی که توافق آمریکا برای ادامه حضور نظامیان ترکیه در کابل در آستانه نهایی شدن است، طالبان روز گذشته نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ادامه حضور نیروهای خارجی در کشور ما، از هر کشوری و با هر نامی که باشد اِشغال است و با اشغالگران برخورد می‌شود».

در این بیانیه آمده که «خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان از مفاد توافقنامه قطر است که سازمان ملل و جامعه جهانی از جمله ترکیه که وزیر خارجه آن در مراسم امضای توافقنامه حضور داشت توافقنامه را تائید کرده‌اند».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر