جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۶۷۶
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: رئیس بیمارستان امام هادی (ع) دیر استان بوشهر گفت: سه دستگاه ارزیابی فعالیت قلب جنین با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان خریداری و در این بیمارستان راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، محمد زبیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه دستگاه در اصطلاح پزشکی ان اس تی (NST ) نامیده می‌شود یک دستگاه توسط بیمارستان و ۲ دستگاه نیز از محل کمک صنعت نفت خریداری شده‌است.

وی گفت: این دستگاه نقش موثری در تشخیص سلامت جنین دارد و اطلاعات زیادی از وضعیت جنین به والدین و پزشک می دهد.

رئیس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر اضافه کرد: با راه‌اندازی این دستگاه تشخیصی، نوار قلب، میزان اکسیژن و سلامت جنین اندازه گیری می‌شود.

وی بیان کرد: نوار قلب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید روی جنین در زمان بارداری و یا زایمان انجام شود.

زبیری با بیان اینکه این دستگاه پیش آگهی خوبی از احتمال زایمان زودرس را نشان می‌دهد، گفت: این اطلاعات باعث می‌شود تا آمادگی و اقدامات لازم درمانی و پیشگیرانه به مادر انجام و از سلامت جنین و مادر مراقبت شود.

وی ادامه داد: همچنین با نتایج حاصله از تست این دستگاه می‌توان کمک زیادی به مادران بارداری کرد که دچار بیماری فشارخون بالا و دیابت هستند و اگر جنین دچار بیماری خاصی شده است اقدامات لازم درمانی را باید همان موقع آغاز کرد.

وی با تاکید بر تامین تجهیزات پزشکی و تشخیصی تصریح کرد: طی سه ماه نخست سال جاری حدود ۱۰۰ زایمان در بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر انجام شده است که نشان از اعتماد شهروندان به خدمات ارایه شده در این بیمارستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر