جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۹۲۶۹۹
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: بیمارستان‌های دانشگاه ایالت کلیولند، آزمایش بالینی تزریق دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر را آغاز کردند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از فاکس‌۸، در حالی‌که مسئولان شرکت فایزر طی ملاقات با مقامات ارشد وزارت بهداشت آمریکا،اجازه دولت فدرال برای تزریق دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را خواستار شدند، بیمارستان‌های دانشگاهی ایالت کلیولند، آزمایشات بالینی تزریق این واکسن را به صورت محلی آغاز کردند.

هفته گذشته شرکت فایزر اعلام کرد که تزریق‌ دوزهای تقویتی واکسن طی ۱۲ ماه نیاز است. اما مقامات بهداشت عمومی و پزشکان آمریکا نسبت به این درخواست بی‌اهمیت بوده‌اند.

دکتر ایمی ادواردز از بیمارستان‌های دانشگاه کلیولند گفت: ما می دانیم که سویه دلتا کروناویروس در موفقیت واکسن شکاف ایجاد می‌کند اما این مسئله تا زمانی‌که مرگ‌ومیرها و بستری‌ در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، ادامه دارد.

طبق اعلام مسئولان بیمارستان‌های دانشگاهی ایالت کلیولند، حدود ۱۰ هزار نفر در سراسر آمریکا داوطلب شرکت در این آزمایش های بالینی شده‌اند.

مسئولان فایزر اعلام کرده‌اند که تزریق دوز تقویت شده واکسن کرونا ، سبب افزایش ۵ تا ۱۰ برابری سطح آنتی‌بادی می‌شود.

این در حالی است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در بیانیه مشترکی اعلام کردند آمریکایی‌ها کاملا واکسینه شده‌اند و در شرایط فعلی نیازی به دوز تقویت شده واکسن کرونا ندارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر