جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۷۰۴
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران نوشت: با پیگیری و مکاتبات فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ با سازمان پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر( در تاریخ 20 تیر ماه 1400)، واکسیناسیون ساکنین جزیره خارگ به زودی انجام می شود.

به گزارش فکرشهر از این پایگاه اطلاع رسانی، عباس اسدروز اظهار داشت: با توجه به شیوع روز افزون ویروس کرونا و جهش های مختلف این ویروس که اخیراَ با نوع دلتا در حال گسترش در کشور می باشد و طبق اعلام مسئولین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بهترین راه جهت مصون سازی ، علاوه بر رعایت پروتکل های سابق، واکسیناسیون عمومی است که لازم در اولویت قرار گیرد.
 
فرمانده ارشد پدافند غیرعامل خارگ تاکید کرد: با توجه به مکاتبات قبلی و فقدان و کمبود امکانات پزشکی و مراقبتی مورد نیاز مبتلایان احتمالی ، ضروری است با اولویت ویژه اقدام عاجل در خصوص تهیه و اختصاص 20000 دوز واکسن برای ساکنین و شاغلین این جزیره در نظر گرفته شود. 

اسدروز همچنین افزود: حدود 80 درصد مردم و ساکنین بخش بومی در شرکت های نفتی مشغول به کار بوده که در صورت ابتلای هر بخش انتشار و شیوع بسیار سریع خواهد بود و با توجه به محدودیت فضا و تشدید ارتباطات بین مردم ، شیوع بیماری کرونا با سرعت بالاتری صورت می پذیرد.

مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ و مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  تصریح کرد: کارکنان شاغل در سکوهای بهره برداری نفت و واحد های صنعت نفت مستقر در جزیره که مشغول به کار می باشند به جهت محدودیت محیط کاری . کمبود فضا به ویژه در سکوها در معرض ابتلا به بیماری می باشند . 
 
اسدروز همچنین بر واکسینه شدن ساکنین جزیره خارگ با توجه به اهمیت و جایگاه استراتژیک این جزیره و ضرورت تداوم عملیات تولید نفت خام کشور و عدم اختلال در فرایند صادرات و  نفرات مستقر بر روی نفتکش ها تاکید کرد.

شایان ذکر است در تاریخ 23 تیرماه جاری دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به امکان تهیه واکسن بر واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در جزایر خلیج فارس تأکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر