شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۷۸۵
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی فناوری نوجوان خوارزمی استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر روز شنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی این جشنواره گفت: براساس رای هیات داوران محمد رسول کریمی از شهرستان بوشهر و مبینا بخشگر ار کنگان در محور ادبیات فارسی، امیرحسین رضایی دشتی از دشتستان رشته دست سازه، امیررضا خوش رفتار و امیرمحمد مالکی از دشتستان در زبان انگلیسی، سیده فاطمه سادات موسوی و سیده یلدا عوض پور از دیلم در محور بازارچه، سحر سلطانی و یاسمین باباعلی از دشتستان در علوم آزمایشگاهی و هانیه فتاح و مهدیس گرگین از دشتستان در محور پژوهش رتبه اول را در مرحله استانی کسب کردند.

حسین درتاج با بیان اینکه نفرات اول هر محور به مرحله کشوری این جشنواره راه یافته اند، عنوان کرد: امسال برای اولین بار دانش‌آموزان در مرحله کشوری با هم رقابت نمی کنند بلکه تجارب و کارهای خود را به اشتراک می گذارند.

وی نوع دادن به محیط‌های یادگیری، کیفیت بخشی آموزشی و تجربه کردن فعالیت‌های یادگیری معنادار برای هدایت تحصیلی صحیح را از هدف‌های این جشنواره عنوان کرد.

 درتاج با اشاره به تغییر رویکرد برنامه درسی ملی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی نقشی مهم و برجسته در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری هفت دوره جشنواره، به طور میانگین هر دانش‌آموز حداقل یک و نیم رشته از محورهای ۶ گانه جشنواره را تجربه کرده و فراگرفته است.

درتاج با تاکید بر پرهیز از آموزش و تربیت گلخانه‌ای و تمرکز با مدارس خاص برای شرکت در جشنواره گفت: رویکرد آموزش و پرورش استان بوشهر حضور همه دانش‌آموزان در همه سطح‌ها و مدرسه ها بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: هفتمین دوره جشنواره در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی با موضوع روز ملی محیط بان، دست سازه به دو شیوه سخت افزار و نرم افزار، بازارچه های کسب و کار، مسابقات آزمایشگاهی، پژوهش و زبان انگلیسی برگزار شده‌است.

وی با بیان اینکه ۸۶ هزار نفر / رشته در مرحله آموزشگاهی آثار و اطلاعات خود را در سامانه همگام ثبت کرده‌اند، افزود: پس از رقابت دانش‌آموزان در مراحل آموزشگاهی و شهرستان/منطقه، ۳۸۱ دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافته اند.

درتاج با اشاره به شرایط کرونایی گفت: مرحله استانی به شیوه غیرحضوی و به ۲ شیوه فردی و گروهی و به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر و در هفت روز برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر