جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۲۸۴۴
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران می گوید اسپانسر با حضور او مخالف بوده و قصد تعیین سرمربی دیگری داشته اند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا در گذشت حمیدرضا صدر را تسلیت می گویم. همچنین برد در دربی را به هواداران تبریک می گویم. من سالیان درازی در استقلال بوده ام و همیشه مشکلات در این تیم وجود داشته است اما چیزی که الان می بینم را نمی توانم باور کنم؛ حس می کنم یک برنامه هدفمند وجود دارد که این باشگاه از بین برود. مسئولین به فکر این تیم نیستند. شرایط روحی بازیکنان طوری بود که امروز تمرین نکردند و این برای تیمی مثل استقلال که هواداران زیادی دارد خوب نیست.

او ادامه داد: من صحبتی با آقای ملکیان و دلفی داشتم، آن ها ایده های خوبی داشتند اما وقتی من سرمربی شدم فهمیدم که اسپانسر دنبال مربی دیگری بوده است. می خواهم بگویم آقای میری در هیچ جای دنیا اسپانسر مربی را تعیین نمی کند. فرخ مهر یکی از دوستان من گفت که تا پنج صبح دنبال این بودیم که مربی دیگری را به عنوان مربی استقلال انتخاب کنیم و آقای علی نژاد و آقای مددی موافقت کرده بودند اما آقای سلطانی فر زیر بار نرفتند.

او همچنین گفت: من می‌دانستم که مربی مدنظر اسپانسر نبودم اما در عربستان با آن‌ها گرم گرفتم. وقتی هم که برگشتیم تنها کسی که از قرارداد گابریل پین اطلاع داشت، آقای میری بود. او با سربرگ شرکت های وب به من یک قرارداد دادند که تمام هزینه‌های آقای پین را پرداخت می‌کند و روی حساب حرف‌های آقای مددی با او مذاکره نکردم، بلکه روی حساب حرف‌ آقای میری رفتم و با مربی تیم ملی ایتالیا صحبت کردم. او یک دفعه چند روز جواب تلفن من را نداد و بعدش هم پیامک داد که یک ریال پول نمی‌دهد.

مجیدی اضافه کرد: ببینید صحبت‌های من در کنفرانس خبری بعد از بازی با پرسپولیس چقدر در این موضوع تاثیر داشته و بعد از آن هم گفتم کارگزار کم کار شده و درست هم گفتم. اکنون هم گفته است تا فرهاد مجیدی باشد یک ریال پول نمی‌دهم. اینجا جای عقده‌های شخصی نیست، چون اینجا استقلال است و این همه هوادار دارد. تیم نباید لطمه ببیند و این بازیکنان و این هواداران چه گناهی کرده‌اند؟

او اضافه کرد: آقای مددی بابت داربی حتی یک تبریک هم به من نگفته و یک تماس هم نگرفته است. از موقعی که مربی استقلال شدم، فقط دو مرحله پنج درصد به بازیکنان پول دادند. مشکل‌شان این است که من اصول را رعایت می‌کنم و همیشه هم گفته ام اولین چیز برای من نظم و انضباط است. فرشاد ماجدی دوست 20 ساله من است اما شب بازی به خانه رفت و من گفتم دیگر حق ندارد به تمرین ما بیاید. اینجا با کسی شوخی نداریم و استقلال برای مردم و هواداران است و با برادرم هم شوخی ندارم.

سرمربی استقلال با بیان این‌که تیم من 40 روز دیگر می‌خواهد با الهلال بازی کند و هنوز قرارداد بازیکنانم تمدید نشده است، گفت: من نمی‌دانم برای بازی با الهلال چه بازیکنانی را در اختیار دارم و اصلا عین خیال‌شان نیست. هر چه نامه می‌زنم و صحبت می‌کنم به هیچ جا نمی‌رسد و حتی یک تبریک به من نمی‌گویند. آقای میری برای برد داربی حداقل یک تبریک به هواداران نگفته است و همه چیز را علنی کرده اند. آن‌ها خوشحال نیستند داربی را بردیم و منتظرند من یک بازی را ببازم.

او درخصوص شایعاتی مبنی بر بی احترامی مجیدی به پرسپولیسی‌ها گفت: من هیچ بی احترامی نکردم و حتی در کنفرانس بعد از بازی هم به آن‌ها خسته نباشید گفتم. کادرفنی این تیم از مربیان خوب کشورمان و دوستان خوب من هستند و اصلا بی احترامی نکردم اما باشگاه پرسپولیس می‌تواند از حق حقوقی‌اش دفاع کند. احترام و نظم و انضباط برای من مهم است و بازیکنانم امکان ندارد به کسی بی احترامی کنند.

مجیدی درباره پرداختی‌هایش به اعضای تیم استقلال بیان کرد: من دوستان خوبی دارم که عاشق استقلال هستند اما نمی‌خواهند اسم‌شان فاش شود. صد برابر هم برای بازیکنان جدید به من کمک می‌کنند اما باشگاه باید یک ساختار داشته باشد. انگار نه انگار استقلالی وجود دارد. مسئولانی که در این تیم حضور دارند پدر استقلال را در آوردند و این تیم را ده سال عقب انداختند. میلیچ 500 هزار دلار، دیاباته 600 هزار دلار و یک میلیون و هفتصد هزار یورو استراماچونی از استقلال طلب دارند. این‌ها را چه کسی می‌خواهد پرداخت کند؟ اگر از این تیم امتیاز کسب شود آقای مددی و علی نژاد جواب می‌دهند؟

او اضافه کرد: من به دولت کاری ندارم و یک مربی هستم و کارم در زمین چمن است. دوست ندارم به این حوزه‌ها ورود کنم و وظیفه من نیست این کارها را انجام دهم اما نمی‌توانم از حق بازیکنانم بگذرم. متولی هر دو باشگاه یک نفر است اما مدیرانی که در این چند سال برای پرسپولیس گذاشتند را با استقلال مقایسه کنید و ببینید چه وضعی داریم. آقای سلطانی فر متولی این دو باشگاه است و ببینید حتی اجازه نمی‌دادند در یک ماه تعطیلی لیگ بازی دوستانه برگزار کنیم.

سرمربی استقلال با بیان این‌که اصلا دوست ندارم در حوزه مدیریتی دخالت کنم اما هر کسی باید وظیفه خودش را درست انجام دهد، عنوان کرد: دو هفته دیگر بازی‌ها تمام می‌شود اما چه کسی باید پرداختی‌ها را انجام دهد؟ بازیکنان تمدید نکردند و چه کسی باید این کار را انجام دهد. تیم‌های دیگر دارند بازیکن می‌گیرند اما من هنوز نمی‌توانم با بازیکنان خودم تمدید کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من به خاطر استقلال خیلی حرف هارا نزدم. شب بازی با سپاهان به من زنگ زدند و گفتند اگر امشب ببازی سرمربی را عوض می کنند و من گفتم اگر صلاح می دانند این کار را انجام دهند. داریم می رویم برای بازی پرسپولیس و باز هم همین حرف را می زنند. من هیچ یک از این مسائل را مطرح نکردم تا تیم به حاشیه نرود. بازیکن تیم دیگری به من زنگ می زند و می گوید من جلسه داشته ام، با اجازه چه کسی این کار ها انجام می شود این بازیکن بازیکن مورد نظر من نبوده. همان سناریوی سال قبل را اجرا می کنند. آقای مددی هفته گذشته قول دادی که پول می دهم پس کو؟ بازیکن من تمرین را تعطیل کرده آن هم در روز قبل از بازی. هیچ پرداختی انجام نشده است. الان بازیکنان من صحبتی کردند که من شرمنده آن ها شدم می گویند اگر پول نمی دهند حداقل احترام بگذارند. نمی خواهید یک تبریک بگویید که بازیکنان دربی را برنده شده اند؟

او درباره جدا شدن بازیکنان از این تیم اظهار کرد: این تیم در آسیا حرف برای گفتن دارد و من اجازه نمی دهم حتی یک بازیکن از این تیم جدا شود. البته بحث قایدی فرق دارد من جلوی ترانسفر و پیشرفت یک بازیکن را نمی گیرم. اگر یک بازیکن جدا شود من هم می روم. باید قرارداد بازیکنان تمدید شود. ما ۴۵ روز دیگر با الهلال بازی داریم الکی که تیم بالا نمی رود باید ساختار وجود داشته باشد. فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و اکثر بازیکنان قراردادشان دارد تمام می شود. من هرچیزی دارم از باشگاه استقلال دارم و در این مدت بلد بودم چطور تیم را اداره کنم اما این ها دوست دارند استقلال زمین بخورند. من درباره آقای بذرپاش هم تحقیق کرده ام و اصلا صحت ندارد و از اسم آقای بذرپاش استفاده نکنند.

مجیدی درباره اسپانسر گفت: این اسپانسر هر سال در باشگاه هست. خیلی سال ها بوده که اسپانسر به خاطر وضعیت باشگاه پول سال بعد را هم داده است. الان تیم با الهلال بازی دارد، یک قران پاداش نداده اند و حتی تبریک هم نمی گویند و خودشان را از باشگاه جدا کرده اند. من که آمدم دیدم پنج نفر از افراد های وب سرتمرین هستند و گفتم لزومی ندارد پنج نفر سر تمرین باشند. پس فردا دیدم آمدند که شلنگ ها را جمع کنند. در هفت هشت بازی یک ریال پاداش ندادند در حالی که هشت میلیارد به تیم حریف کمک کرده اند. شما انتظار دارید بگویم اسپانسر پر کار است؟ بله پر کار است اما برای تیم حریف. ایشان جلوی آقای سلطانی فر گفته که اینجا یا جای من است یا مجیدی. خب آقای میری بیایند و صحبت کنند اگر بدون من به بازیکنان پول می دهند من می روم مربی برای استقلال زیاد است این بازیکنان با غیرت هستند.

او درباره جمله من به این ها نمی بازم که بعد از بازی با پرسپولیس گفته بود اظهار کرد: من این جمله را خطاب به پرسپولیس نگفتم. دربی برد و باخت دارد نه تنها من و بازیکنان بلکه هواداران هم طور دیگری خوشحال بودند. من فقط دربی را نبردم بلکه خیلی ها را بردم و من نگذاشتم تیم را بهم بریزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر