چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۸۷۶
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: به منظور توسعه منطقه و اشتغال جویندگان کار بومی، باید مدیران رده بالای شرکت‌های نفتی مستقر در این استان بومی باشند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دفتر عبدالکریم جمیری روز دوشنبه به نقل از این نماینده مجلس در نشست با فعالان اجتماعی و خبرنگاران شهرستان دیلم افزود: در حوزه مدیریت ارشد نفت در استان بوشهر، میدان در اختیار نیروهای بومی قرار داده نشده است اما تلاش داریم  از ظرفیت نیروهای متخصص و باتجربه بومی در هیات مدیره شرکت ها و سمت مدیر عاملی آنها استفاده شود و برای تحقق این هدف در حال رایزنی با دستگاه های متولی هستیم.

وی اظهارداشت: تا مدیران رده بالای این شرکت ها بومی نباشند امکان استفاده از نیروهای بومی در سطوح پایین تر براحتی وجود ندارد که هم اکنون به دنبال این موضوع هستیم و امیدواریم که با شکل گیری دولت جدید که دولتی کارآمد، حق جو، عدالت محور و حق طلب و مردم دار خواهد بود  این امور به نفع مردم پیش برود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در باره وضعیت اشتغال نیروهای بومی گفت: گاهی در شرکت‌ها مشاهد می‌شود که براساس آمار و ارقام نسبت جذب ۵۰ درصد نیروی بومی رعایت نشده است و مدیران آنها مدعی هستند که نیروی بومی متخصص و آموزش دیده متناسب با سمت‌ها در منطقه وجود نداشته است که برای برطرف کردن این نقیصه باید در راستای توسعه آموزش فنی و حرفه ای متناسب با نیازها گام های بهتری برداریم و  ظرفیت نیروهای منطقه دقیق تر شناسایی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه پارس جنوبی نشست ها و مذاکراتی صورت گرفته و امیدواریم که برای جذب نیروهای بومی منطقه توفیقاتی حاصل شود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت راه‌های شهرستان دیلم گفت: برای پیگیری بهسازی راه های این شهرستان  نشست‌های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر و  مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان بوشهر برگزار شده و با همراهی مدیران بازدیدهای میدانی صورت گرفته است.

جمیری ادامه داد: در مورد مسیر دیلم به سمت عامری، هندیجان و باند دوم گناوه به دیلم به صورت مکرر پیگیری‌ها به عمل آمده و  دستورات لازم برای اتمام این پروژه ها اخذ شده است، اما  به دلیل شرایط اقتصادی موجود و مشکل تأمین اعتبار تاکنون به سرانجام نرسیده‌اند.

وی افزود: برای تکمیل راه های ارتباطی شهرستان دیلم، تاکنون چندین بار مناقصه برگزار شده ولی کسی شرکت نکرده است، زیرا برای پیمانکاران مقرون به صرفه نیست.

جمیری گفت: برای جلوگیری از مشکلات و حوادثی که هر روز دامن مردم منطقه را می‌گیرد، این پروژه ها باید نهایی شوند و پیشنهاد این است که پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی با ترک تشریفات به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شود.

جذب بودجه از بنیاد مسکن، نفت و ریاست جمهوری برای توسعه روستاها

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری های صورت گرفته برای محرومیت زدایی از روستاها گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، احداث چمن مصنوعی، طرح های هادی روستایی، اختصاص قیر رایگان و تکمیل راه های  روستایی اعتباراتی از طریق بنیاد مسکن، نفت و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری جذب شده است که با تایید موافقت نامه های لازم ، در اختیار دهیاران قرار می گیرد.

                                                                                                                              

وی درباره  پیگیری های صورت گرفته برای جبران خسارت مالکان و مستاجران بازارچه سوخته دیلم بیان کرد: در اولین فرصت بعد از آتش سوزی بازارچه ساحلی به شهرستان سفر و  حداقل دوبار  با مردم گفت و گو کردیم،  مسئولان ملی را به منطقه آوردیم و نشست هایی در شهرستان دیلم و در استانداری بوشهر با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد.

وی یادآورشد:در این زمینه پیگیری ها به صورت مداوم ادامه دارد و امیدواریم بزودی مطالبات و درخواست های مردم محقق شود.

مجوز ایجاد کارخانه فولاد گناوه صادر  شده است

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیگیری های جدی صورت گرفته، راه اندازی شهرک صنعتی در شمال این استان است که به اشتغال جوانان منطقه و به توسعه زیرساخت های شهرستان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرصت ها و ظرفیت های پرجاذبه‌ای در شهرستان دیلم وجود دارد و برای جذب سرمایه و سرمایه گذار مدام در تلاش هستیم.

جمیری از صدور مجوز کارخانه فولاد در حوزه بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: در هر سفری که به حوزه انتخابیه داشته ایم برای بازدید از شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی برنامه ریزی کرده ایم تا شرکت های فعال تقویت شوند و با رفع موانع و شناسایی مشکلات به بازگشایی مجدد آن دسته که تعطیل هستند، کمک کنیم.

وی در باره مشکلات موجود در حوزه مسکن گفت: بهترین طرحی که در حوزه مسکن داشته ایم مسکن مهر است که البته نواقصی داشته و دولت جدید با برطرف کردن نواقص آن به دنبال احیای نهضت ساخت مسکن در کشور است.

سه طرح جامع برای بنادر دیلم، ریگ و گناوه تصویب شده است

جمیری اظهارداشت: در حوزه بندری سه طرح جامع برای بنادر دیلم، ریگ و گناوه تصویب و با حضور هیات عامل بنادر و دریانوردی کشور در شمال استان بوشهر برای ساماندهی فضای بندری دیلم و گناوه و کمک به تجهیزات  آنها نیز مصوبه‌های خوبی اتخاذ شده  است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی دیلم گفت: در حوزه درمان شهرستان دیلم در دوره های قبل پیگیری و سرمایه گذاری های بسیار خوبی انجام شد و به تازگی  پیگیری های مفیدی صورت گرفته است  و تجهیزات درمانی قابل توجهی جذب شده است.

خطول انتقال آب دیلم فرسوده است

وی بیان کرد:  خطول انتقال آب دیلم از خط کوثر دچار فرسودگی است و هشت کیلومتر آن دچار مشکل جدی است که باید نوسازی و تعویض شود.

جمیری ادامه داد: در این زمینه پیگیری های لازم انجام شده و مبلغ ریالی مورد نیاز پروژه نیز تخصیص داده شده است، ولی باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اضافه کرد: برای حل  مشکل آب در تابستان مطابق سال قبل رایزنی هایی با نفت انجام و توافق حاصل شده است و در این ارتباط، تامین آب در حوزه گوره و امام حسن برای مردم در دستور کار قرار گرفته است.

جمیری افزود: پروژه آب‌شیرین کن های استان در حال فعالیت است اما کار به کندی جلو می رود و باید سرعت بیشتری بگیرد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدیدهای میدانی که با همراهی مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر از مناطق درگیر با معضل کم آبی صورت گرفت مقرر شد تا در نقاطی که مشکل تامین آب برای دام ها وجود دارد، مجوز حفر چاه صادر شود تا از آب شرب مردم، برای دام ها استفاده نشود.

وی  برخی ناهماهنگی‌ها را یکی از مشکلات اصلی شهرستان دیلم عنوان کرد و گفت: مسئولینی  که از بالا به دیلم نگاه می کنند باید یک وحدت نظر، هماهنگی و همراهی برای انجام پروژه‌های بزرگ را در این منطقه ببینند و  نباید با بی تدبیری حق مردم این شهرستان ضایع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در پاسخ به سئوالی درباره ته لنجی گفت: شیوه نامه ای برای ساماندهی ته لنجی تنظیم شده بود  که باید به تصویب هیات دولت می رسید اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

جمیری اظهارداشت: مجوز کالاهای ملوانی(ته لنجی) برای دیلم و گناوه صادر می‌شود، اما  به جای اینکه به رونق بازار گناوه و دیلم منجر شود این سرمایه و کالا به جای دیگر باید منتقل می شود و سود و منفعت آن به دیگران می رسد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر