جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: این که از بین هفت عضو شورای یک شهر، تنها دو نفر مرتکب خلاف آن هم تخلفات مالی شده باشند و فقط هم آن دو عضو بازداشت شوند، جای سوال دارد! چرا که همان طور که در بند یک گفته شد، از یک سو، شورا امری جمعی و گروهی است و در برازجان هم هفت نفر را در خود جای داده است و از سوی دیگر، این که تخلفی آن هم مالی، بدون همکاری شهرداری که همه پول و اعتبارات شهر را در اختیار دارد، انجام شده باشد، منطقی به نظر نمی رسد و هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را بپذیرد...
کد خبر: ۹۲۸۸۱
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

فکرشهر- نرگس محمدزاده فرد*: 1. آن چه می دانیم به زبان ساده، این است: «شورا» جایی است که افراد با هم مشورت می کنند، با رای اکثریت آرا تصمیم می گیرند و مصوباتی را به شهردار و شهرداری ابلاغ می کنند تا اجرا کند؛ بر حسن اجرای مصوباتشان توسط شهرداری نظارت می کنند و هیچ اقدام و عملی توسط شهرداری بدون اذن و اجازه شورا، نباید انجام شود؛ و اگر شهرداری مصوبه ای را اجرا نکرد یا اشتباه اجرا کرد یا به جای اکثریت شورا، فرمان یک شخص یا عضو را برد، شورا می تواند او را بازخواست و استیضاح کند؛  نوعی ارتباط مقننه و مجریه در اندازه خیلی کوچک تر از مجلس و دولت.

این امری است که هم شواراییان و شهرداری چی ها و مسوولین ریز و درشت به آن اذعان دارند و هم ما مردم از قانون شوراها برداشت کرده ایم.

2. آخرین دقایق سه شنبه ـ 15 تیرماه ـ بود که خبر دستگیری دو عضو شورای شهر برازجان در پایگاه خبری «فکرشهر» منتشر شد و ساعاتی بعد از آن در صبح روز چهارشنبه ـ 16 تیرماه ـ علی حسن پور ـ دادستان عمومی و انقلاب بوشهر ـ در گفت و گو با رسانه ها آن را تایید کرد و گفت: «در تاریخ ۱۴و ۱۵ تیرماه سال جاری، حسب دستور قضایی، شهردار شهر شُنبه از توابع شهرستان دشتی و دو تن از اعضای شورای شهر برازجان به اتهام تخلفات مالی دستگیر شدند. این افراد با پیگیری و اقدام خوب و هوشیارانه سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان بوشهر دستگیر و بازداشت شده و پرونده های هر یک از آنها به صورت جداگانه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های دشتی و دشتستان در جریان  تحقیقات مقدماتی قرار دارد».

3. خبر دستگیری اعضای شوراها یا شهرداران در کشور و حتی استان بوشهر، چیز جدیدی نیست؛ پیش تر نیز تعدادی از اعضای شورای شهر بوشهر و کارکنان شهرداری بوشهر با اتهامات مالی دستگیر شده بودند و بعدها حتی برخی اعضا از شورا برکنار شدند و احکام مختلفی برای کارکنان و معاونین شهردار صادر شد؛ در واقع، نه تنها اکثریت شورای شهر بوشهر با اتهامات مالی مواجه و برکنار شدند که این تخلفات تا شهردار و معاونینش هم کشیده شد و در سازمان های مختلف شهرداری پیگیری شد و افراد متخلف زیادی را به بند کشید.

دستگیری یک شهردار به تنهایی نیز می تواند منطقی باشد چرا که ممکن است شخصا تخلفاتی را مرتکب شده باشد و این امر غیر قابل قبول نیست؛ حتی در رسوایی اخلاقی که سال 1397 دامن شورای شهر بابل را گرفت نیز، یک یا دو عضو نقش نداشت و حداقل 5 نفر عضو شورا دستگیر شدند که اکثریت شورای آن شهر را شامل می شدند؛ ولی این که از بین هفت عضو شورای یک شهر، تنها دو نفر مرتکب خلاف آن هم تخلفات مالی شده باشند و فقط هم آن دو عضو بازداشت شوند، جای سوال دارد! چرا که همان طور که در بند یک گفته شد، از یک سو، شورا امری جمعی و گروهی است و در برازجان هم هفت نفر را در خود جای داده است و از سوی دیگر، این که تخلفی آن هم مالی، بدون همکاری شهرداری که همه پول و اعتبارات شهر را در اختیار دارد، انجام شده باشد، منطقی به نظر نمی رسد و هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را بپذیرد! 

4. از 15 تیرماه که دو عضو شورای شهر برازجان دستگیر شده اند تا امروز، هیچ خبر دیگری در این باره منتشر نشده است؛ این که تخلف چه بوده و چه کرده اند و چگونه آن را انجام داده اند، در هاله بزرگی از ابهام است و آن دو عضو نیز هنوز در بازداشت هستند؛ هیچ عضو دیگری از شورای شهر برازجان بازداشت نشده؛ خبری از بازرسی از شورا و شهرداری نیست و اقدامات خوب و هوشیارانه سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان بوشهر، حتی به دامن شورا و شهرداری برازجان نزدیک هم نشده است! تا همچنان سوالات بسیاری را که در اذهان عمومی ایجاد شده، بی پاسخ گذاشته و راه گمانه زنی های مختلف را باز بگذارد؛ گمانه زنی ها و سوالاتی که برخی توطئه های احتمالی یا دخالت های افراد حقیقی و حقوقی را نیز شامل می شود و همچنان بزرگ ترین سوالش این است که چگونه دو عضو شورا به تنهایی می توانند تخلف مالی مرتکب شوند؟! سوالات و گمانه هایی که اکنون یک گلوله کوچک برف هستند و اگر رسیدگی، پاسخگویی و شفافیت هر چه سریع تر مسوولین مربوطه را در پی نداشته باشند، می توانند به بهمنی بزرگ از بی اعتمادی تبدیل شوند.

*مدیرمسئول و صاحب امتیاز سایت «فکرشهر»

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
آفرین. آفرین.افرین. خیلی خوب نوشتی. عالی 
غلامپور
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳
سلام،خسته نباشید،،،احسنت و دست مریزاد بر شما خانم محمد زاده که با جرات بالای شما در انعکاس خبرهای  دشتستان،بدون هیچ گونه و چشم داشتی،،،خسته نباشی انشاءالله در همه امورات موفق باشید
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵
دقبقا همینطوره

 
ممنون
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۵
سلام.

فکر کنم چون خیلی محدود فکر میکنید به این نتایج می رسید.

خیلی ساده است که اعضای شورای شهر ، میتونن مصوبات خاصی رو داشته باشند که به نفع خیلی ها باشه.

و بابت اون میتونن مبالغی رو دریافت کنند البته نه به صورت قانونی...

و بعد بقیه ی اعضای شورا رو با دلایل مختلف ترغیب کنند به تصویب اون مسئله ی خاص.

خب مشخصه که تو این مورد فقط میتونه پای یک نفر یا بیشتر در یک تخلف در میان باشه

و حتی شهرداری هم روحش خبر دار نشه از ماجرا...

و بعد قرار نیست اگر افرادی از شورا یا شهرداری جهت پاره ای از توضیحات رفته باشن، حتما شما یا دیگران رو خبر دار کنند.

همه برای آبروشون ارزش قائل هستن.

و سعی کنید همه ی آنچه‌به ذهنتون می رسه رو منتشر نکنید، اجازه بدید فقط ذهن خودتون مشوش باشه : )

 
غلامپور تنگستان
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
سلام،خسته.نباشی احسنت بر شما،،،مرحبا،،کاش دشتستان که هیچی استان  ده نفر مثل شما داشت،،،،مرحبا،،،بدون هیچ چشم داشتی مطلب نوشتی و پیگیر هستی بدون تر س و هیچ واهمی،،،،
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
از اخباری که از شورا و شهرداری برازجان به گوش ما رسیده که..... بقیه اش رو هم خودم سانسور می کنم که شما زحمت نیوفتین
قایدی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰
با این توصیفات شما، باز هم نمیشه که یه عضو شورا مقصر باشه؛ هم ظالم داریم و هم مظلوم؛ هم کسی که پول غیر قانونی گرفته و هم کسی که پول غیر قانونی داده و هر دو هم طبق شرع و قانون مقصرن... پیدا کنید پرتقال فروش را
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر