جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۰۶
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ عنوان نیاز مهم و اساسی یکی از ضرورت‌هایی است که مردم تاکنون در این بخش خوب عمل کرده‌اند و با توجه به شرایط می‌طلبد این همکاری ادامه یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر ضمن بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی افزود: در اوج گرما در فصل تابستان مهمترین نیاز مردم آب و برق است که تامین آنها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی بیان کرد: بارش باران در استان‌های مختلف از جمله بوشهر به منابع تامین آب کمک کرد و این مهم سبب آبگیری سدها، رودخانه‌ها و طرح‌های آبخیزداری شده‌است.

گراوند گفت: مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باید بدون اغماض نسبت به قطع انشعاب آب در باغ ویلاها، خانه‌ باغ‌ها و انشعابات غیرمجاز و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام کنند.

وی افزود: تامین آب آشامیدنی مردم در روستاها و شهرهای استان بوشهر در اولویت است و سزاوار نیست آب شربی که با سختی‌های فراوان تأمین می‌شود در سایر موارد مصرف شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شتاب گرفتن اجرای طرح‌های سدسازی در استان بوشهر سد باغان در زمستان امسال آماده آبگیری می‌شود و  در این ارتباط کارگاه سد دشت‌پلنگ در شهرستان دشتی نیز فعال و اجرای این پروژه شتاب بیشتری گرفته است.

گراوند با تأکید برسرعت بخشی در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر افزود: باید دستگاه‌های مرتبط در اجرای زیرساخت‌ها و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن همکاری لازم با مجریان آنها داشته باشند.

وی تصریح کرد: با افتتاح ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تولید آب در این استان بیش از ۵۲ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد، افزون براین پروژه‌های دیگر آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان نیز در دست اجرا است.

استاندار بوشهر اجرای سد تنگ‌ سدر در دشتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با اجرای خط انتقال آب از تنگ‌سدر بخشی از مشکلات این شهرستان برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها در اولویت برنامه‌ها است که در این راستا سرعت بخشی در تکمیل پروژه‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه در یکسال گذشته تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان ۱۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است ادامه داد: علاج مشکل تأمین آب آشامیدنی این استان در گرو تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: باید برای تأمین آب شرب در شهرهای سیراف، عسلویه و بندر دیر پروژه‌های آب‌شیرین‌کن پیش‌بینی و طراحی کرد.

حمزه‌پور باتأکید بر مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی مناسب برای گذر از فصل تابستان گفت: اکنون علاوه بر اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن کارها و فعالیت‌های مهم عملیاتی و یا افتتاح شده که در اوج فصل تابستان و خشکسالی تاکنون مشکل قابل توجهی با همراهی و مشارکت مردم گزارش نشده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب مسئولیت تأمین آب شرب مردم در شهرها و روستاها را برعهده دارد و استفاده از آب آشامیدنی در خانه باغ، باغ ویلا و زمین‌های  کشاورزی و دامداری ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بارندگی ۲ روز گذشته موجب آبگیری برخی سدهای در دست ساخت در نقاط مختلف استان بوشهر و افزایش میانگین میزان بارش باران در این استان شده است.

علی محمدی افزود: میانگین بارش باران در استان بوشهر در فصل زراعی جاری نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد اما با بارش باران در ۲ روز گذشته این میزان به ۴۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: از تولید ۳۴ میلیون مترمکعب روان‌آب از محل بارش باران روز گذشته در استان بوشهر ۲۸ میلیون مترمکعب آن ذخیره‌سازی و مورد استفاده در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به ذخیره شدن ۴ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری بخش شبانکاره دشتستان در جریان بارش باران روز گذشته تصریح کرد: با این بارندگی آب قابل توجهی وارد سد کوثر استان کهگیلویه و بویر احمد به‌عنوان مهمترین منبع تأمین کننده آب شرب استان بوشهر کرده است.

محمدی افزود: بارش باران در روز گذشته سبب آبگیری برخی از سدهای در دست ساخت استان بوشهر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر