پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۱۷
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر باعث آبگیری برخی تالاب‌ها و طراوت عرصه‌های طبیعی شده است .

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، فرهاد قلی نژاد با اشاره به بارش‌های رخ داده در دور روز گذشته در استان بوشهر بیان کرد: بی شک در این شرایط طاقت فرسای گرما و بی آبی شدید، باران امید‌ها برای تداوم زیست حیات وحش و تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و جانوری استان را کمی بیشتر کرد.
 
وی افزود: پس از بارش باران خبر‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد وضعیت مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع برای ادامه زندگی حیات وحش بهبود یافته است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مناطق جنوب استان بارندگی به نسبت بهتری نسبت به دیگر مناطق داشتند که باعث طراوت عرصه‌های طبیعی شده و میزان بارندگی ۷۰ میلیمتری در این فصل بی سابقه بوده است.
 
وی عنوان کرد: در مناطق حفاظت شده شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان نیز بارش بسیار خوبی رخ داد و باعث سرزندگی طبیعت و حیات وحش در گرمای طاقت‌فرسا و خشکسالی این مناطق شد.
 
قلی نژاد همچنین گفت: امیدواریم که میزان ورودی آب به تالاب حله نیز از مناطق بالادست استان فارس به دلیل بارندگی‌های اخیر بیشتر شود.
 
مسئول منطقه حفاظت شده حله نیز گفت: با افزایش آورد آب رودخانه حله، ناشی از بارندگی‌های دیروز در استان بوشهر، تالاب حله در شهرستان بوشهر آبگیری شد.
 
نجف جمشیدی افزود: تنش آبی پارسال باعث افزایش نگرانی‌های ما در منطقه شده بود که بارندگی روز‌های گذشته، باعث کم شدن نگرانی‌ها از وضعیت زیستی این منطقه شد.
 
وی گفت: امیدواریم تالاب حله تا ابتدای سال آبی آینده مشکلات کمتری را داشته باشد، ضمن اینکه با لایروبی بستر رودخانه حله و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها به احیاء مجدد این تالاب مهم بسیار امیدوار هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر