جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۳۰
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بارش باران در دو روز گذشته سبب آبگیری برخی از سد‌های استان و ذخیره‌سازی ۲۸ میلیون مترمکعب آب شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی در نشست بررسی وضعیت آب استان با حضور دستگاه‌های مرتبط بیان کرد: در بارش‌های اخیر برخی سد‌ها در نقاط مختلف آبگیری شد و میانگین میزان بارش باران در استان نیز افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه میانگین بارش باران در استان در فصل زراعی جاری نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشت افزود: بارش باران در دو روز گذشته این میزان را به ۴۵ درصد کاهش داد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تولید ۳۴ میلیون مترمکعب روان‌آب از محل بارش باران روز گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان، ۲۸ میلیون مترمکعب آن ذخیره‌سازی شد و مورد استفاده در بخش‌های مختلف قرار گرفت.
 
وی با اشاره به ذخیره شدن ۴ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان در این بارش‌ها گفت: بارش باران آب قابل توجهی وارد سد کوثر در کهگیلویه و بویر احمد به‌عنوان مهمترین منبع تامین کننده آب شرب استان بوشهر کرده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه در یکسال گذشته تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان ۱۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است عنوان کرد: علاج مشکل تامین آب شرب استان بوشهر تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن است که این مهم در دستور کار قرار دارد.
 
عبدالحمید حمزه‌پور از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌های سیراف، عسلویه و بندر دیر خبر داد و بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها، آب استان بوشهر به وضعیت پایدار می‌رسد.
 
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی مناسب برای گذر از فصل تابستان گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه آب استان و همراهی و مشارکت مردم، در اوج فصل تابستان و خشکسالی تاکنون مشکل قابل توجهی در این حوزه گزارش نشده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قطع انشعابات غیرمجاز آب را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت آب و فاضلاب مسئولیت تامین آب شرب مردم شهر‌ها و روستا‌ها را بر عهده دارد و استفاده از آب شرب در خانه باغ و باغ ویلا‌ها و اراضی کشاورزی و دامداری ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر