پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۴۲
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان‌های این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا بسیار شلوغ شده و از مجموع ۶۵۰ تخت اختصاص یافته برای بستری بیماران کووید ۱۹ اکنون ۵۲۰ تخت اشغال شده‌است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط حاد بیمارستان‌ها و پر شدن تخت‌های بیمارستانی؛ در حال آماده سازی بخش‌های بیشتر و اختصاص بخش‌های معمولی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

وی باتاکید برضرورت استفاده از همه طرفیت‌های درمانی استان بوشهر برای خدمات رسانی به مردم اضافه کرد: همچنین براساس دستور العمل ابلاغ شده همه بیمارستان‌های خصوصی و غیردولتی موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده تمام مرخصی‌های کار درمان برای ۲هفته آینده لغو شده است و تلاش شده آمادگی پذیرش بیماران افزایش یابد.

وی ادامه داد: هرچند تا کنون استان بوشهر نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی نداشته و ظرفیت‌های موجود کافی بوده است اما با توجه به اتصال موج چهارم به موج پنجم و خستگی مفرط کادر درمان، این استان از نظر نیروی انسانی با مشکلاتی روبرو است.

کشمیری اضافه کرد: میزان ورودی بیمارستان‌های استان بوشهر تا پیش از موج پنجم بیش از ۱۰۰ نفر نبود اما در زمان حاضر میزان ورودی از توان درمانی استان پیشی گرفته و همین امر باعث طولانی شدن زمان ورودی به اورژانس می‌شود.

 وی گفت: در زمان حاضر روزانه ۶۰۰ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا می شوند این در حالی است که در گذشته این رقم روزانه ۳۰۰نفر بود

کشمیری ادامه داد: همچنین به دنبال افزایش ابتلا و بستری بویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه میزان مرگ ومیر نیز در این استان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: این آمار بالای ابتلا در استان بوشهر بیانگر گردش بالای ویروس است و برای کنترل و کاهش این روند افراد ملزم به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی هستند.

وی یادآور شد: براساس دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۲۹ تیر تا روز یکشنبه سوم مرداد ماه محدودیت‌های کرونایی درزمینه ورود به شهرهای قرمز انجام و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

کشمیری گفت: در این شرایط حساس میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر به دلیل خستگی، عادی انگاری و اقلیم گرم به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته این در حالی است که باید این آمار  به ۸۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله عسلویه به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها و استقبال نکردن از واکسن، روند ابتلا در برخی از روستاهای آن بالا است.

در زمان حاضر از ۱۰ شهرستان استان شهرستان‌های دیر و دیلم در وضعیت نارنجی کرونایی و مابقی قرمز هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر