سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۹۲۹۴۶
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: در حالی که درمان آرتروز با روش‌های دارویی بسیار مرسوم است، اما درمان‌های بسیار زیاد و متنوع دیگری نیز برای این بیماری وجود دارد. از مهمترین این موارد می‌توان به پرهیز از غذا‌هایی که درد مفصل را تشدید می‌کنند و خوردن غذا‌هایی که آن را کاهش می‌دهند، اشاره کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، اگر دچار درد آرتروز شده اید، با برخی خوراکی‌ها می‌توانید با این درد‌ها مبارزه کنید:

غذا‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

چربی‌های ترانس

از مصرف چربی‌های ترانس خودداری کنید، زیرا می‌توانند التهاب را تحریک یا بدتر کنند و برای سلامت قلب و عروق شما بسیار مضر هستند. چربی‌های ترانس در بیشتر غذا‌های فرآوری شده مانند کلوچه، کراکر، دونات و فست فود وجود دارد. در برچسب‌ها، این چربی‌ها به عنوان "روغن‌های گیاهی تا حدی هیدروژنه" نامیده می‌شوند.

گلوتن

در کنار مزایای سلامتی، دلایل خوبی برای کاهش مصرف گلوتن وجود دارد. مهمترین آن‌ها ارتباط بین بیماری سلیاک و آرتریت روماتوئید است. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله روماتولوژی آکسفورد منتشر شده بیان می‌دارد که ۴۱ درصد افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، از رژیم‌های فاقد گلوتن پیروی نمی‌کنند.

غذا‌های فرآوری و سرخ شده

در غذا‌های سرخ شده یا بیش از حد پخته شده، تمام یا اکثر مواد مغذی از بین رفته است. آن‌ها همچنین حاوی مواد سرطان زای  بسیاری هستند. بسیاری از غذا‌هایی که به صورت سرخ شده طبخ می‌شوند، حاوی تعدادی از مواد به شدت فراوری شده نیز هستند. همه این‌ها با تحریک مکانیسم‌های دفاعی بدن باعث ایجاد التهاب می‌شوند.

غذا‌هایی که باید دنبال کنید

آجیل

آجیل منبع خوبی از پروتئین برای گیاهخواران است. آجیل همچنین حاوی منیزیم، روی، ویتامین E و تقویت کننده ایمنی آلفا-لینولنیک است. اجیل راهی ساده برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز برای سلامت دستگاه گوارش و بسیار سیر کننده است.

سیر و پیاز 

سیر و پیاز که دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی هستند، ابرقهرمانان مبارزه با آرتروز هستند. مطالعات نشان داده است افرادی که از غذا‌های تهیه شده با  سیر و پیاز استفاده می‌کنند، علائم آرتروز و درد مفصلی کمتری دارند.

لوبیا

یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و فیبر، لوبیا است. لوبیا سرشار از اسید فولیک، روی، آهن و پتاسیم است،   همه این موارد،   دارای خواص مهم تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

مرکبات

پرتقال، گریپ فروت، لیمو شیرین و لیموترش نیز متحدان ارزشمندی در مبارزه با درد مفاصل هستند. آن‌ها نه تنها سرشار از ویتامین C هستند، بلکه جایگزینی ایده آل برای کسانی هستند که عاشق شیرینی هستند.

چای سبز

چای سبز که به دلیل بسیاری از مزایای تقویت کننده سلامتی شناخته شده است، می‌تواند به نوبه خود در برابر ورم مفاصل موثر باشد. چای سبز مملو از آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های قدرتمند، التهاب را کاهش داده و روند زوال غضروف را کند می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر