جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۰۳۲
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اکنون روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق می‌شود که با افزایش امکانات و مراکز تجمیعی واکسیناسیون، این میزان به ۲۰ هزار دوز واکسن در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در واکسیناسیون کرونا بیان کرد: اکنون روند تزریق واکسن کرونا به گروه‌های تعیین شده تسریع یافته که افزایش مراکز تجمیعی برای واکسیناسیون در شهر‌های استان بوشهر ضروری است.

وی با بیان اینکه تجمع مردم در یک نقطه باعث انتقال بیماری کرونا می‌شود افزود: باید با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون ضمن دسترسی راحت مردم به دریافت واکسن کرونا، از اجتماع و تجمع مردم جلوگیری شود. 

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه واکسن به اندازه کافی برای گروه‌های سنی تعیین شده در استان بوشهر تامین شده است، عنوان کرد: هفته گذشته ۹۰ هزار واکسن کرونا وارد استان شد و به زودی محموله واکسن دیگری نیز به استان می‌آید.

وی از تزریق روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن در استان بوشهر خبر داد و گفت: با افزایش امکانات و مراکز تجمیعی واکسیناسیون، این میزان به ۲۰ هزار دوز واکسن در روز افزایش خواهد یافت.
 
گراوند با بیان اینکه با روند رو به شتاب تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۵۰ سال، تزریق واکسن به این گروه سنی تا هفته آینده به پایان می‌رسد، تاکید کرد: با توجه به اینکه استقبال از تزریق واکسن در برخی نقاط استان از جمله عسلویه و کنگان مطلوب نبوده است، همکاری بزرگان و علمای منطقه برای تشویق مردم به تزریق واکسن می‌تواند موثر باشد.

وی روند صعودی ابتلا به کرونا در استان بوشهر را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: روز گذشته بالاترین میزان بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان از آغاز شیوع کرونا تا کنون ثبت شد و اکنون تعداد بستری‌ها از ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به شناسایی ۶۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته، تاکید کرد: روند ابتلا به کرونا در استان صعودی است و باید از تجمعات، مسافرت و دورهمی‌ها پرهیز و ماسک در همه عرصه‌ها استفاده شود.

وی از تامین امکانات مورد نیاز مراکز درمانی از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد و تصریح کرد: با دستور مقامات قضایی استان بوشهر، هر مرکز درمانی که آماده راه‌اندازی شود کولر مورد نیاز آن از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تامین می‌شود.
 
گراوند با بیان اینکه با تامین کولر، هفته آینده ۲۵ تخت به تخت‌های مراکز درمانی استان افزوده می‌شود عنوان کرد: برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون، با دستور دادستان بوشهر ۱۵ دستگاه لپ‌تاپ از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار می‌گیرد.

وی همکاری اتاق اصناف بوشهر در تعیین مکان برای واکسیناسیون تجمیعی را ضروری دانست و افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون در شهر‌های پرجمعیت استان بوشهر باید در دستور کار مسئولان و فرمانداران قرار بگیرد.

استاندار بوشهر از ممنوع بودن سفر به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ورود خودرو‌های غیربومی به استان بوشهر ممنوع است و در صورت تردد، این خودرو‌ها برگشت داده می‌شوند.

وی گفت: نیروی انتظامی با استقرار در تمام محور‌های مواصلاتی از ورود خودرو‌های غیربومی به استان بوشهر جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر