جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:با قرمز شدن شهرستان دیلم ۹۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند...
کد خبر: ۹۳۰۳۸
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:با قرمز شدن شهرستان دیلم ۹۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری روز چهارشنبه اعلام کرد: براساس اعلام سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بوشهر، گناوه،دیلم، گنگان، عسلویه، جم، دشتستان، دشتی و تنگستان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر تنها شهرستان دیلم در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

کشمیری گفت: باتوجه به شرایط کرونایی استان بیمارستان‌ها بسیار شلوغ و در وضعیت حادی قرار دارند.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان تاکید کرد: با توجه به سیر افزایشی مبتلایان و بستری‌های ناشی از کرونا و تکمیل شدن ظرفیت‌های درمانی استان تلاش شده برای خدمات رسانی به بیماران طرفیت‌های بیمارستانی افزایش یابد.

کشمیری گفت: در زمان حاضر زیرساخت لازم وجود دارد و مهمترین مشکل استان بوشهر کمبود نیروی انسانی است که انتطار می‌رود از ظرفیت بیمارستان‌های نیرهای مسلح در استان استفاده شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی این استان ۵۰۹ نفر است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۶۶  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: امروز ۱۰ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل پنج مرد با ۸۳، ۶۹، ۶۶ و ۲۹ سال سن  بدون سابقه بیماری زمینه ای و۸۰ سال سن  با سابقه بیماری قلبی، فشار خون و دیابت و پنج زن با ۷۰، ۶۷، ۶۰ و ۵۹ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی، دیابت و فشار خون و ۲۴ سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تاکنون یک هزارو ۳۶۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در این استان به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۶۱هزارو ۴۶۳ نفر در این استان  به این ویروس مبتلا شده‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور متاسفانه ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و با این حساب مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

به گزارش «انتخاب»، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،از دیروز تا امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۲۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

چهار هزار و ۵۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر