پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۱۷۸
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: روند باروری کلی طی ۵ سال گذشته در شهرستان دیلم رو به کاهش بوده است.

به گزارش فکرشهر، انتقام عزیز زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان باروری کلی از سال ۱۳۹۵ که ۲.۲ بوده به عدد ۱.۸۶ کاهش‌یافته است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: میزان باروری کلی به معنای متوسط کودکان متولدشده از یک زن تا پایان دوره فرزند آوری است، در حقیقت این میزان بیانگر تعداد کل فرزندانی هست که یک زن خواهد داشت.

عزیز زاده اضافه کرد: برای اینکه رشد جمعیت منفی نشود، باروری کلی با در نظر گرفتن احتمال مرگ باید بیش از ۲.۱ باشد، یعنی یک نفر جایگزین پدر و یک نفر جایگزین مادر شود، یک دهم هم احتمال مرگ افراد متولدشده تا پایان سن باروری است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: میزان باروری کلی یکی از قابل‌استفاده‌ترین شاخص‌های باروری است، زیرا ارائه‌کننده بهترین تصویر از تعداد فرزندان موجود یک زن است

وی یادآور شد: سن ازدواج، دوره زندگی مشترک، فاصله بین موالید، وضعیت سواد، وضعیت اقتصادی و استفاده از وسایل تنظیم خانواده از عوامل تأثیرگذار بر میزان باروری کلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر