چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: این شرکت از محل فروش انرژی از بخش های دولتی و غیر دولتی ۲۵۰ میلیارد تومان مطالبات دارد...
کد خبر: ۹۳۲۱۹
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: این شرکت از محل فروش انرژی از بخش های دولتی و غیر دولتی ۲۵۰ میلیارد تومان مطالبات دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا حشمتی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت برق شهرستان دشتستان افزود: امید است با اهتمام دستگاه‏‌های دولتی و همچنین بخش مشترکان خانگی زمینه پرداخت این مطالبات فراهم شود چون با این اقدام زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات صنعت برق در استان بوشهر فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی سال گذشته متوسط خاموشی سالانه در کشور ۶۰۰ دقیقه بود که این شاخص در استان بوشهر حدود ۲۰۰ دقیقه اعلام شده است.

حشمتی اظهار کرد: همچنین برای سال جاری نیز هدف گذاری شده تا متوسط خاموشی‌های سالانه استان به میزان حداقل ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: عمر مفید تجهیزات و  یراق آلات شبکه برق ۲۵ سال است که این عدد در استان بوشهر به دلیل موقعیت ساحلی و بالا بودن رطوبت در حدود ۱۵ سال است.

حشمتی بیان کرد: برای مناطق جنوبی استان بوشهر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و آلایندگی عمر تجهیزات در برخی موارد تا پنج سال نیز کاهش داشته است و در این راستا می‌طلبد اعتبار ویژه‌ای  برای نوسازی تجهیزات صنعت برق در این استان تامین شود.

وی افزود: در استان بوشهر ۲۰  هزار پایه برق فرسوده وجود دارد که با تامین اعتبار مناسب باید شرایطی فراهم شود تا در مدت پنج سال تمام این پایه ها نوسازی شود.

حشتی افزود: سرقت سیم و کابل‌های برق یکی از چالش‌های جدی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به ویژه شهرستان دشتستان است که انتظار می‌رود چاره اندیشی مناسبی پیرامون آن صورت گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین برق صنایع بزرگ باید از وزارت نیرو برداشته شود تا تامین برق پایدار مشترکان به خوبی محقق شود.

ابراهیم رضایی افزود: با این وجود در ارتباط با شهرک صنعتی دشتستان با بیش از یکهزار فرصت شغلی انتظار است شرایط برای تامین برق پایدار آن صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در ارتباط با روستاهای باغ تاج شهرستان دشتستان نیز انتظار می‌رود با توجه به محرومیت منطقه زمینه برخورداری ساکنان از انشعاب برق فراهم شود.

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در دهه فجر سال گذشته اتفاق خوبی در حوزه صنعت برق شهرستان دشتستان رقم خورد و برای سال جاری نیز انتظار است برای پست برق میاندشت این شهرستان سرعت بخشی لازم صورت گیرد.

فتح الله نوروزی افزود: در ارتباط با توسعه شبکه برق در شهرستان دشتستان به ویژه بخش‌های ارم، بوشکان و سعدآباد نیز انتظار است تدبیر اساسی صورت گیرد تا در تامین برق پایدار آنها اختلالی صورت نگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر