چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۲۸۰
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: حل مشکل کمبود آب به عنوان دیرینه ترین مطالبه مردم این استان یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اولویت های دولت دوازدهم بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند شامگاه شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان و بررسی پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر افزود: اگر امروز مردم بوشهر کمتر مطالبه آب دارند به دلیل اجرای پروژه‌های مختلف زیرساختی تامین آب از جمله شبکه‌های روستایی، ایجاد مخزن‌ها و احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در این استان است که اگر انجام نمی‌شد حداقل باید در این شرایط ۱۰ روز بی آبی را تحمل می‌کردند.

وی با اشاره به افتتاح ۲ سد خائیز تنگستان و ارغون دشتستان بیان کرد: افتتاح این ۲ سد در سخت‌ترین فشارهای اقتصادی نشان می‌دهد ما مدیرانی هستیم که در این جنگ اقتصادی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم و اجازه ندادیم زردی چهره دولت به جامعه منتقل شود. 

گراوند تاکید کرد: احداث آب‌شیرین‌کن‌های ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر زمینه تزریق بیش از ۵۰ هزار مترمکعب آب را در ماه‌های آینده به شبکه آبرسانی این استان فراهم می‌کند که با توجه به پیوستگی شبکه آب استان این امر در روند آبرسانی به سایر مناطق از جمله برازجان تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای برطرف کردن مشکل تامین آب این استان در دولت تدبیر و امید هزینه‌هایی صورت گرفته که در گذشته هیچ‌گاه این کارها انجام نشده بود.

وی یادآور شد: وجود نخلستان‌ها در مناطق مختلف استان بوشهر گواه براین است که روزگاری در این مناطق آب وجود داشته اما خشکسالی‌های پی در پی  و تغییر شرایط جوی باعث شده  امروز تامین آب به عنوان یکی از معضلات و مشکلات جدی  کشور به شمار رود.

گراوند بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در هفته‌های آینده سد اخند شهرستان عسلویه و در زمستان پیش رو سد باغان با ۳۹ میلیون مترمکعب افتتاح و آبگیری شوند.

به گفته گراوند در این سال‌ها با وجود اینکه سهم اعتبارات استان بوشهر محدود بود اما با تکیه برای جذب اعتبارات ملی از سایر ردیف‌های اعتباری کارهای مهم در این استان انجام شد که اگر این گام‌ها برداشته نمی‌شد این پروژه‌های مهم زیرساختی حتی در دولت سیزدهم هم به سرانجام نمی‌رسید.

استاندار بوشهرتاکید کرد: نداشتن نگاه آمایشی در بخش توسعه از جمله مهمترین مشکلات کشور به شمار می‌رود که اگر این نگاه وجود داشت به طور یقین پس از راه آهن بافق - بندر عباس پروژه راه آهن بوشهر - شیراز احداث می‌شد این درحالی است که این کار انجام نشد.

وی یادآور شد: امروز براساس نگاه آمایشی آب به عنوان مهمترین مساله و مشکل استان بوشهر و راه آهن زمینه و راهکاری برای توسعه این استان به شمار می‌رود.

گراوند ادامه داد: دولت‌ها باید با آمایش سرزمین در بخش توسعه ظرفیت‌های هر منطقه را مورد توجه قرار دهند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای پروژه‌های این چنینی که زیرساخت توسعه‌ای این استان به شمار می‌روند، توجه و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از رقم بودجه ای تخصیص یافته به پروژه راه آهن بوشهر - شیراز اظهار کرد: امسال برای اجرای این پروژه زیرساختی و توسعه‌ای  این استان تنها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته این درحالی است که این پروژه حداقل به ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با تزریق قطره چکانی اعتبار به جایی نخواهد رسید.

گراوند گفت: راه آهن بوشهر - شیراز فاینانس چین بوده و چیزی معادل ۷۰۰ میلیون دلار فاینانس امضا کردیم اما چینی‌ها پای کار نیامدند امید می‌رود در دولت جدید گشایشی شود و چینی ها پای کار بیایند در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی باید به تامین اعتبار این پروژه توجه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر