شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۲۹۱
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا در گفتگو با سی ان ان گفت: ما درباره بیماری کووید ۱۹ در مسیر اشتباه حرکت می کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مشاور جو بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با این شبکه تلویزیونی آمریکا اظهار داشت که ایالات متحده "در مسیر اشتباه" پیش می رود زیرا تعداد موارد کووید ۱۹ به ویژه در میان آمریکایی های واکسینه نشده همچنان افزایش می یابد.

فائوچی افزود: همانطور که من و دکتر "راشل والنسکی" مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفته ایم این یک بیماری همه گیر در بین افراد غیر واکسینه شده است و از افراد واکسینه نشده می خواهیم واکسن بزنند.

این متخصص بیماری های عفونی آمریکا با انتقاد از ماسک نزدن برخی شهروندان آمریکایی گفت که کشورش در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به گونه دلتای کرونا به دلیل آمریکایی‌های واکسینه نشده افتاده است.

هشدار فائوچی در حالی است که گونه دلتای کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش است و مقامات بهداشتی به آمریکایی ها هشدار می دهند تا در جلوگیری از شیوع آن حساس باشند.

وی پیش از این نیز گفته بود: کاملاً واضح است که نوع دلتا کرونا بی رحم است زیرا ظرفیت بسیاری در انتقال این ویروس از فردی به شخص دیگر وجود دارد.

مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا گفته بود واکسن‌هایی که در آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می شود بسیار خوب عمل می‌کنند و مردم را در برابر نوع دلتا محافظت می‌کنند.

طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز، در هر ایالت آمریکا موارد بیشتری از مبتلایان به کووید ۱۹ نسبت به هفته قبل گزارش شده است.

همچنین ۳۰ ایالت هنوز حداقل نیمی از ساکنان خود را واکسینه نکرده اند و از روز جمعه ، میانگین روزانه افرادی که واکسینه می شوند، کمترین میزان از پایان ژانویه است.

بر اساس جدیدترین آمار، تقریباً ۱۶۳ میلیون نفر ۴۹٪ از جمعیت واجد شرایط آمریکا واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ابتدای دوره اش با موفقیت در مهار کردن همه گیری سپری شد، با از بین رفتن برخی از این دستاوردها پس از جشن های چهارم جولای (۱۳ تیر) – جشن استقلال آمریکا و پیشرفت در مبارزه با کرونا- با نگرانی در تلاش برای بهبود اوضاع است.

رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارنظر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت کرونای دلتا شوخی نیست. لطفا از خود و عزیزانتان محافظت کنید و واکسن بزنید.

بایدن پیش از این اعلام کرده بود ۱۲ عضو تیم مقابله با کرونا در حال بررسی روند افزایش موارد و بستری شدن در بخش قابل توجهی از کشور هستند که هنوز واکسینه نشده اند و تعیین اینکه آیا توصیه های جدید ماسک لازم است یا نه.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر