سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۱۹
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: همزمان با هفته ملی مهارت، سه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های طراحی دوخت، امور مالی و بازرگانی و مراقبت و زیبایی در بوشهرافتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در حاشیه افتتاح سه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به مناسبت هفته ملی مهارت گفت: بخش خصوصی در زمینه آموزش‌های مختلف با مجموعه دولتی و تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری و مشارکت دارد.
 
عبدالمجید دراهکی افزود: در سال ۱۳۹۹ مجوز فعالیت برای ۴۶ آموزشگاه آزاد در استان تخصیص یافت و به آن‌ها ۶ ماه فرصت داده شد تا تجهیزات و امکانات خود را برای آموزش‌ها فراهم کنند.
 
وی گفت: امروز در مجموع چهار آموزشگاه آزاد در استان افتتاح شد که سه آموزشگاه طراحی و دوخت، امورمالی و بازرگانی و مراقبت و زیبایی در شهر بوشهر به بهره برداری رسید.
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: این آموزشگاه‌ها متناسب با نیاز بازار و براساس تکنولوژی روز دنیا فعالیت می‌کنند که در آموزشگاه طراحی و دوخت ۱۹ حرفه و با ظرفیت حداکثر ۲۳ نفر (در شرایط کرونایی هر کلاس حداکثر ۶ نفر)، در آموزشگاه امورمالی و بازرگانی حداکثر ۵۰ نفر در یک دوره ۲ ماهه و در آموزشگاه مراقبت و زیبایی ۱۲ تا ۲۰ نفر در یک دوره ۲ تا ۳ ماهه، آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.
 
دراهکی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۶ آموزشگاه آزاد در استان مشغول به فعالیت هستند گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت فردا ۶ آموزشگاه آزاد در زمینه برق و الکترونیک در شهرستان‌های دیر و کنگان و یک آموزشگاه آزاد تعمیرات خودرو در دشتستان شروع به فعالیت خواهد کرد.
 
وی عنوان کرد: ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به صورت نظری و ۷۰ درصد آموزش‌ها حضوری است و آزمون‌ها نیز به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: هر سال در استان بوشهر ۲۰ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی بخش دولتی و ۲۰ هزار نفر هم از آموزش‌های بخش خصوصی بهره‌مند می‌شوند که ۸۰ درصد مهارت‌ها متناسب با ظرفیت استان است و افراد آموزش دیده یا خود کارآفرین شده و یا جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه واصل میان علوم دانشگاهی و مجموعه آموزشی کشور با بنگاه‌های اقتصادی هستند که هم اکنون هم جامعه هدف شامل سربازان نیرو‌های مسلح، دانشجویان، روستائیان و تمام اقشاری است که مشغول یادگیری علوم دانشگاهی هستند.
 
دراهکی گفت: تمامی افراد مهارت دیده فنی حرفه‌ای که گواهی بین‌المللی دریافت کنند خود کارآفرین می‌شوند یا به عنوان نیروی کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر