شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۳۸
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: امام جمعه خورموج استان بوشهر گفت: نماز جمعه نشان دهنده وحدت و یکپارچگی مسلمانان در صفوف توحیدی است و از مهم ترین اجتماعات عبادی سیاسی دین اسلام به شمار می رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحسین مصلح روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی، بیان کرد: نماز نقش غیرقابل انکاری در اوج گیری انسان به سوی پروزدگار دارد و توجه و اهمیت به نماز چه به صورت انفرادی و چه در جماعت از آنجا نمایان می‌شود که خداوند در آیه های آخر سوره جمعه به این مهم تاکید ویژه داشته و راز سربلندی انسان را در برپایی این فریضه بیان کرده است.

وی افزود: هم اکنون ۹۰۰ مکان ثابت در کشور برای برگزاری نماز جمعه فعال است که همین تعداد امام جمعه مردم را در مصلی به عبادت و توجه به احکام الهی دعوت می‌کنند.

امام جمعه خورموج ادامه داد: برگزاری نماز جماعت در مساجد، ادارات و مدارس موضوع مهم و ارزشی است که در شهرستان دشتی به لحاظ سابقه دیرینه فرهنگی، ادبی و مذهبی، این مهم تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت ویژه و حضور حداکثری برپا بوده است.

مصلح تصریح کرد: فرهنگ و هنر تاثیرگذارترین حوزه‌ جامعه است که ترویج فرهنگ نماز در قالب این حوزه می‌تواند به غنای آن بیافزایید و کودکان را به خواندن این فریضه الهی ترغیب کند.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: فعالیت های خوبی در ادارات فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها با محوریت نماز اجرا شده که جای تقدیر دارد.

وی اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان مرجع ترین شورا در کشور، جایگاه رفیعی در ترویج اعتقادات و باورهای معنوی دارد و در این راستا نیز حضور موثری داشته است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: هرساله از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برنامه های مختلف و متنوعی به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه ایران به سراسر کشور ابلاغ و به صورت میدانی اجرا می‌شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت ها از طریق فضای مجازی اجرا می‌شود.

مصلح به دهه ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: غدیر سرنوشت سازترین حادثه در طول تاریخ است  که برای مسلمانان یک عید ویژه است.

وی گفت: ذی الحجه ماه پر رمز و رازی است که عمده مستندات به ولایت، خاندان عصمت و طهارت و انتصاب امیر مومنان حضرت علی (ع) به امامت در این ماه اتفاق افتاده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی یادآورشد: عید بزرگ غدیر نیز در این ماه رقم خورده که رسول خدا در حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر آن زمان هنگام بازگشت از حج، امیر مومنان را به عنوان جانشین خود به صورت رسمی اعلام می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی گفت: نماز یک فریضه الهی است که اهمیت به آن، فرد را به بالاترین جایگاه انسانی و درجه قرب الهی می رساند.

حمید زارعی افزود: بهترین دلیل برای اهمیت نماز جمعه سوره جمعه در قرآن کریم است که مسلمانان را توصیه به برگزاری آن کرده است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه حج مستمندان است، اظهار کرد: در این فریضه الهی بسیاری از برکات کنگره عظیم اسلامی حج وجود دارد.

زارعی بیان کرد: نماز جمعه قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دسته جمعی است که آگاهی بخشی، اتحاد و همبستگی و تجدید روح دینی برای حل مشکلات عمومی از دستاوردهای آن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر