شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هواشناسی:
فکرشهر: هواشناسی بوشهر با اشاره به ادامه روند افزایش دما در استان از ثبت دمای ۵۱ درجه سلسیوس در برازجان خبر داد...
کد خبر: ۹۳۳۹۵
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: هواشناسی بوشهر با اشاره به ادامه روند افزایش دما در استان از ثبت دمای ۵۱ درجه سلسیوس در برازجان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد روند افزایش دما که از اوایل هفته آغاز شده همچنان ادامه دارد و دمای هوا امروز و فردا در برخی از مناطق از ۵۰ درجه سلسیوس هم فراتر خواهد رفت.

علیرضا بهادری افزود: در شبانه روز گذشته برازجان با ۵۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بود و از میان ۱۱ ایستگاه دیگر هواشناسی به‌جز گناوه و بندر امام حسن در دیلم که دمای ۳۹ درجه را در گرم‌ترین ساعات ثبت کردند دما هوا در بقیه نقاط ۴۰ تا ۴۸ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی از افزایش سرعت باد‌های شمالی خبر داد و عنوان کرد: از ظهر فردا تا عصر پنج‌شنبه به تناوب در برخی از ساعت‌ها شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا، به ویژه در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان فراهم است که در پی آن افزایش تلاطم دریا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: این شرایط باعث اختلال موقت در  فعالیت‌های دریایی می‌شود و دریانوردان باید آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی آسمان استان بوشهر را تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی کرد.

بهادری افزود: جهت وزش باد نیز متغیر، بیشتر شمال شرقی تا شمال غربی گاهی جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲  گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی در ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵ دقیقه بامداد، مد دریا ساعت ۱۰:۴۵ و جزردوم ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر