جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۴۳۴
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در مرکز ملی آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی شهرستان دیر ۲۲ حرفه مهارتی آموزش داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در بندر دیر افزود: در این مرکز ملی، آموزش ۱۱ رشته با صنایع دریایی از جمله ساخت کشتی، قایق و لنج و پرورش ماهی در قفس و  پرورش میگو در سایت ها، گردشگری ساحلی فعال خواهد شد.

وی گفت: در مرحله بعدی نیز ۱۱ رشته مهارت آموزی بویژه غواصی و جوشکاری زیر آب و رصد لوله های نفتی، برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در ارتباط با اشتغال جوانان  افزود: ۶۴ درصد از مهارت آموزانی که در مراکز فنی و حرفه ای این استان آموزش فرا گرفته اند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به کار شده اند و مابقی هم بر اساس توانمندی خود در بازار کسب و کار راه انداخته اند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای استان آموزش های لازم  را فرا گرفته و براساس تفاهم‌نامه ای که با منطقه ویژه منعقد شد ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر توانمند شدند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر یادآورشد: اداره کل فنی و حرفه ای ۶۵۰ حرفه مرتبط با منطقه استخراج کرده و بر اساس آنها آموزش می‌دهد که اکنون بر اساس آمار تفکیکی که در اختیار داریم ۸۴ درصد از مهارت آموزان مشغول به کار هستند.

وی یادآورشد: برنامه بازاریابی محصولات دریایی یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی است که در قالب صدف سازی از راه سایت و پورتابل اداری در سطح کشور مطرح شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر