پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۴۳۵
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: امام جمعه و رئیس مجمع خیران سلامت گناوه گفت: مجوز راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری پزشکی در شمال استان بوشهر با مرکزیت این شهرستان طی موافقت نامه منعقدشده با وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی صادر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: برای  انعقاد و امضای این تفاهم نامه که برای شمال استان بوشهر بسیار ضروری است، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و فرماندار گناوه همراهی و رایزنی و پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

وی اظهارداشت: یکی از خواسته‌های همیشگی و بحق مردم شمال استان بوشهر برخورداری از خدمات پرتو پزشکی بوده است، طوریکه بیماران به  علت نبود حتی یک ام آر آی ساده علاوه بر رنج بیماری ،باید سختی بعد مسافت سفر به استان‌های همجوار و دیگر شهرهای این استان را متحمل شوند.

امام جمعه گناوه گفت: در سال گذشته پس از اعلام آمادگی یکی از خیرین خوشنام گناوه ای و همکاری جمعی از جوانان جهادی و دلسوز شهر، مکاتبات و رایزنی‌هایی برای اخذ مجوز ام آر آی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ارتباط طی نشستی که در محل آن وزارتخانه با هماهنگی نماینده حوزه انتخابیه در مجلس  صورت پذیرفت، از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که براساس سطح‌بندی تا سال ۱۴۰۴ مجوز دستگاه ام آر ای به شمال استان بوشهر تعلق نمی‌گیرد.

رکنی حسینی گفت: باتوجه به نیاز مبرم این شهرستان به ام آر ای، نشست دیگری در دی ماه سال گذشته با حضور نماینده مجلس و فرماندار گناوه با معاونت درمان وزارت بهداشت در محل آن وزارتخانه برگزار شد.

وی بیان کرد:  هر چند در سطح بندی وزارت بهداشت اجازه صدور مجوز ام آر آی  به شهرستان گناوه داده نشد،  منتهی با اصرار رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و توضیحات ارایه شده، تماس استاندار با معاونت درمان وزارت بهداشت و بویژه پیگیری، مکاتبات و جلسات بعدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت، مجوز یک مرکز تصویربرداری برای شهرستان گناوه صادر شد.

امام جمعه گناوه افزود: در این مرکز چندین دستگاه تصویربرداری شامل ام آر آی، ماموگرافی، او پی جی، رادیولوژی دیجیتال، سنجش تراکم استخوان و سی تی اسکن نصب و راه اندازی خواهد شد که زمان بهره برداری آنها در  نیمه سال ۱۴۰۱ است.
 
وی بیان کرد: تعرفه ام ار آی نیز دولتی خواهد بود که در موافقت نامه آن منعقد شده است.

رکنی حسینی گفت: موفقیت به دست آمده مرهون تلاش‌های ارزنده عبدالکریم جمیری نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی، حمایت های استاندار بوشهر و معاون عمرانی استاندار، دکتر کشمیری ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرماندار گناوه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر