شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان مصوب شد:
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: دشتستان در وضعیت بسیار بحرانی کرونایی قرار دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی بر آحاد مردم لازم است و نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود...
کد خبر: ۹۳۴۷۲
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: دشتستان در وضعیت بسیار بحرانی کرونایی قرار دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی بر آحاد مردم لازم است و نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان؛ فتح الله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار داشت: دشتستان در وضعیت بسیار بحرانی کرونایی قرار دارد و زنگ خطر به معنی واقعی کلمه به صدا درآمده است.

نوروزی بیان داشت: با عادی انگاری و کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی،شاهد تاخت و تاز مجدد ویروس منحوس کرونا هستیم و لازم است نظارت ها در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا تشدید شود.

وی افزود: کادر خدوم بهداشت و درمان پس از زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی برای مقابله با کرونا در یکسال و اندی گذشته تحت فشار هستند و مردم عزیز باید رعایت حال این عزیزان را بنمایند.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان شهید گنجی تکمیل است و پذیرش بیماران کرونایی بسیار بالا رفته است و همین امر موجب مشکل شدن رسیدگی به بیماران می شود.

نوروزی بیان داشت: جهت اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان،گشت های مشترک متشکل از شبکه بهداشت و درمان،نیروی انتظامی،اصناف تشکیل می شود و  بر اجرای پروتکل ها نظارت خواهند داشت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان دشتستان تصریح کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان توسط اصناف و غیره،برخورد قانونی صورت گرفته و واحد صنفی پلمپ می شود.

نوروزی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و دستگاه های دولتی تاکید کرد و افزود: ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی برای کارکنان و ارباب رجوع الزامی است و گشت های ستاد کرونا شهرستان بصورت مستمر و سرزده در دستگاه های اجرایی حضور یافته و میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بررسی می کنند.

فرماندار دشتستان از تشدید محدودیت های ورود و خروج وسایل نقلیه خبر داد و گفت: نظارت بر ورود و خروج وسایل نقلیه از و به شهرستان تشدید می شود و همچنین محدودیت های تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح نیز اجرا خواهد شد.

وی بر فعالیت دستگاه های اجرایی شهرستان با حداقل ظرفیت تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان باید با حداقل ظرفیت فعالیت نمایند و عدم حضور دو سوم(۲/۳) کارکنان الزامی است و اولویت و در این راستا باید کارکنان با سابقه بیماری حاد تنفسی،جانبازان شیمیایی، دارای بیماری های زمینه ای و خاص،زنان باردار و دارای کودک در اولویت قرار گیرند.

نوروزی از راه اندازی مراکز درمان موقت سرپایی و بستری بیماران کرونایی در شهرستان خبر داد و افزود: مراکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان گنجی،بیمارستان مهر،درمانگاه نوید،درمانگاه نبوت،درمانگاه امام موسی کاظم(ع) و درمانگاه فرهنگیان راه اندازی می شود و همچنین مرکز موقت بستری بیماران کرونایی نیز در تالار پذیرایی لاله راه اندازی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه واکسیناسیون می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک نماید افزود: مردم عزیز و کسانی که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند باید نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشند و در این راستا تمام دستگاه های اجرایی شهرستان با شبکه بهداشت همکاری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر