جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۹۳۴۷۴
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: زمانی که صحبت از آلودگی‌های حوزه محیط زیست می‌شود، بسیاری از ما احساساتی منفی مانند خشم، نا امیدی و نگرانی را تجربه می‌کنیم و به یاد تصاویری ناراحت کننده از بیابان ها، تالاب‌های خشک شده یا آتش سوزی جنگل‌ها را به یاد می‌آوریم، اما به نظر می‌رسد یک آلودگی محیط زیستی در تالابی در  آرژانتین می‌تواند معادلات ذهنی ما را تا حد زیادی تغییر دهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، اگرچه آلودگی آب یک تالاب در آرژانتین بسیار ناراحت کنده است، اما این آلودگی شدید، آب تالاب  را به صورتی روشن تغییر داده است.

ساکنان منطقه اطراف دریاچه، مدتهاست که از آلودگی و بوی نامطبوع شکایت دارند، نمای هوایی از این تالاب بسیار زیبا، اما همزمان ناراحت کننده است. علت تغییر رنگ، ورود مواد شیمیایی به آب تالاب است. این مواد شیمیایی از  کارخانه‌های ماهیگیری در نزدیکی Trelew، در استان پاتاگونیان، آرژانتین وارد آب شده است.

فعالان محیط زیستی گفتند که آلودگی در تالاب در منطقه پاتاگونیا جنوبی آرژانتین توسط سولفیت سدیم ایجاد می‌شود، یک محصول ضد باکتری در کارخانه‌های تولید ماهی. این ماده شیمیایی معمولاً برای حفظ میگو برای صادرات استفاده می‌شود.

ساکنان همچنین گفته اند که آلودگی در رودخانه چوبوت، که باعث تغذیه تالاب کورفو و سایر منابع آب در منطقه می‌شود، بوی بدی را ایجاد کرده است. این تالاب از هفته گذشته تغییر رنگ داد و به همین رنگ نیز باقی ماند.   ساکنان راسون، در نزدیکی Trelew که در آن پارک صنعتی واقع شده است، از آلودگی شکایت دارند و در هفته‌های اخیر با مسدود کردن جاده‌های استفاده شده توسط کامیون‌هایی که مواد زاید ماهی را از طریق خیابان‌های خود به مراکز تصفیه خانه در حومه شهر منتقل می‌کنند، اعتراض کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که مقامات استانی اجازه داده اند کارخانه ها، زباله‌های خود را در تالاب کورفو بریزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر