جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا با بستری ۷۲۵ نفر در بیمارستان‌های این استان به حد طغیان رسید...
کد خبر: ۹۳۵۶۳
جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا با بستری ۷۲۵ نفر در بیمارستان‌های این استان به حد طغیان رسید.

به گزارش «فکرشهر»، سعید کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۰۹ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند که از این مجموع ۱۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری بیان کرد: امروز هفت مورد  فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل ۲ مرد با سن ۶۰ و ۶۲ و ۲ زن ۵۰ و ۷۳ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، فشارخون، کلیوی و دیابت، ۲ مرد با سن ۴۸ و ۵۱ و یک زن ۳۷ ساله بدون بیماری زمینه ای در استان بوشهر به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۶۴ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۱۸  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵هزار و ۵۴۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۴۲۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری در باره کمبود کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی در استان بوشهر گفت: با وجود تامین ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و واردات محموله های دیگر از سوی دانشگاه اما با توجه به نیاز روزانه یکهزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار کیت این میزان جواب‌گوی نیاز استان نیست.

وی منابع مالی لازم برای تامین کیت‌های آزمایشگاهی بسیار بالا است و مشکل کمبود کیت تنها مربوط به استان بوشهر نیست بلکه یک کشوری است.

کشمیری گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در این شرایط تلاش شده بخش‌های معمولی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد و براساس افزایش شمار بیماران اقدام به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شد، افزون براین همکاری سایر مراکز درمانی غیر دانشگاهی از جمله بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی و نیروهای مسلح برای خدمات رسانی به بیماران ضروری است.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در باره راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان بوشهر گفت: امکان راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این استان وجود ندارد اما زیرساخت‌های لازم وجود دارد و تنها مشکل موجود نبود نیروی لازم و کادر درمان است که باید تامین شود.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر یک بخش ویژه با ۷۰ تخت راه اندازی کند که در زمان حاضر مجوز به کارگیری موقت ۲۰ پرستار گرفته شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

 بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۴۸ دُز رسید.

در عین حال افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همچنین از دیروز تا امروز ۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

در عین حال خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۴۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر