پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۳۵۷۳
جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: پندار اکبری، بازیگر «گاندو» می گوید: فصل دوم سریال به مراتب سخت تر از فصل اول بود؛ با چالش های جدیدی روبرو بودیم، سکانس های عملیاتی از روز اول تصویربرداری آغاز شد و تا روزهای پایانی ادامه داشت. به جرأت می توانم بگویم جذاب تر از فصل اول بود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، اکبری درباره تجربه ایفای نقش در سریال «گاندو» و تفاوت فصل اول و دوم این سریال، در ادامه مطلب بالا همچنین عنوان کرد: البته فصل اول ویژگی های خاص خودش را داشت و سبب شد بینندگان این سریال را دنبال کنند و از آن استقبال کنند تا علتی بشود برای ساخت فصل دوم و همین باعث حساسیت گروه سازندگان «گاندو» شد تا کاری به مراتب بهتر از فصل اول ارایه کنند. قصه التهاب بیشتری داشت و در اجرا نیز همین اتفاق ها برایش پیش آمد. خدا را شکر در ۱۳ قسمت اول هم از قصه و فضای اکشن سریال استقبال شد و تماشاگران بیشتری را با خودش همراه کرد.

«گاندو» حاشیه نساخت یقه حاشیه سازان را گرفت

او در پاسخ به این پرسش که چرا سریال «گاندو» انقدر حاشیه ساز شده است؟ عنوان کرد: حرف ها و پرونده هایی که در مجموعه «گاندو» از آن پرده برداری شد، برای خیلی ها خوشایند نبود؛ کسانی که در این چند سال پشت حواشی و فضای ملتهب جامعه چهره خودشان را پنهان کرده بودند حالا با پخش «گاندو» تصویرشان و اعمالشان نمایان شده بود.
او ادامه داد: شاید از کسی اسم برده نشده باشد و به شخص کسی اشاره نشده باشد اما خود مردم قضاوت کردند و با آگاهی کامل متوجه شدند که چه کسانی به آن‌ها پشت کردند و در خدمت به آن‌ها کوتاهی کردند. «گاندو» قدم اول را برداشت و امروز داریم می بینیم به یک الگو و منبع کپی برداری در سریال سازی تبدیل شده است.

سریال های امنیتی نیاز به حمایت دارند

بازیگر سریال «گاندو» درباره جایگاه سریال‌های امنیتی در ایران توضیح داد: ساخت سریال‌های این چنینی نیاز به حمایت دارد. از ارگان‌های سیاسی و دولتی گرفته تا حمایت خود صداوسیما. خیلی از گروه ها برای ساخت سریال پلیسی بعضا در گرفتن یک ماشین پلیس عاجزند چه برسد به اینکه بخواهند در بحث دریافت امکانات ویژه برای ساخت سریال امنیتی تلاش کنند.
علاوه بر این، ساخت اینگونه سریال ها نیاز به آگاهی و شناخت ویژه کارگردان نسبت به این فضا دارد؛ به گونه ای باید اکشن در خون نویسنده و کارگردان باشد. جدا از حضور مشاوران که اشراف کامل به این فضا دارند، نیاز هست خالقان اثر هم این فضا را درک کرده باشند. در این سال ها خیلی کم پیش آمده سریال‌های امنیتی ساخته بشود اما نیاز است که باشد؛ هر کشوری با ساخت سریال‌های امنیتی خودش، اقتدار کشورش را به رخ می کشد و ما در این چند سال به راحتی از کنارش گذشتیم.
او تاکید کرد: جا دارد که ساخت این گونه سریال‌ها ادامه دار باشد و با نظارت کیفی، سریال‌ها در سطح بالایی ساخته بشوند، چون متاسفانه خیلی وقت ها سریال ساخته شده و به خاطر ناآگاهی و نبود امکانات، کیفیت اثر خیلی پایین بوده است.

نقش مثبت و منفی فرقی ندارد

اکبری سپس در پاسخ به این پرسش که نقش یک مامور امنیتی جذاب تر است یا یک جاسوس؟ عنوان کرد: هر دو نقش ویژگی و چالش خودش را دارد و بازی کردن در هر دو می تواند جذاب باشد. اما از نظر من پرداخت به نقش از همه چیز مهمتر است؛ اینکه کاراکترها کُنش داشته باشند، بیوگرافی خودشان را داشته باشند و در واقع قصه ای روان به وجود بیاورند. همین اتفاق است که نقش را در ذهن مخاطب ماندگار می کند، فرقی نمی کند مثبت یا منفی مهم این است که در مدت حضور در آن نقش، چه کاری انجام دادی و حضورت در آن نقش تاثیرگذاری خودش را داشته باشد.
بازیگر گاندو به صحبت هایش اضافه کرد: چالش ها نقش را جذاب می کند؛ حالا می خواهد یک سکانس حضور بازیگر باشد یا لحظه به لحظه یک سریال، وقتی نقش آن اتفاقی را که باید نداشته باشد در کل، سریال دیده نمی‌شود و فقط یک حضور فیزیکی است، اما ممکن است در همان یک سکانس چنان تاثیرگذار باشد که هیچ وقت فراموش نشود، چرا؟ چون به آن پرداخت شده، فکر شده و درست اجرا شده است.

با دیدن «گاندو» مردم می‌خواهند مامور امنیتی شوند!

او درباره ارتباط مخاطبان با نقشش عنوان کرد: ما در «گاندو» هیچ وقت زندگی شخصی کاراکترهای تیم عملیاتی «گاندو» را نمی بینیم. از خصوصیات اخلاقی و رفتاری شان چیزی دریافت نمی کنیم چون فضای قصه اجازه این اتفاق را نمی دهد و ممکن است به ریتم قصه ضربه بزند. این کار ما را سخت می کرد چون خودمان هم شناختی نسبت به آن شخصیت و بازی نقشش نداشتیم و همیشه فقط یک بُعد از زندگی این افراد در تصویر دیده می‌شود. بنابراین سعی کردیم خودمان را به فضایی برسانیم که برای بیننده باورپذیر باشد؛ با ارتباط بین گروهمان، شوخی ها و خنده ها در کنار عملیات این روابط و دوستی ها را تشدید کنیم و به نمایش بگذاریم که البته با نظارت شخص ‌آقای افشار (کارگردان) این روابط هیچ وقت از چهارچوب خودش بیرون نزد و در یک قالب درست پیش رفت. همین باعث ارتباط گرفتن تماشاگران با تک تک کاراکترهای تیم عملیاتی شد. شاید باورتان نشود اما برخی از کامنت های و مسیج های من این است که ما چطور و از کجا می توانیم  مامور امنیتی بشویم!

اکبری در ادامه درباره بیشترین سوالاتی که درباره سریال «گاندو» از او پرسیده می‌شود، گفت: اینکه کداممان شهید می‌شویم؛ از قسمت اول همه نگران شهادت یکی از این بچه های تیم هستند. و اینکه اپلیکیشنی که با آن در باز می کنم چیست؟

بازیگر «گاندو» با بیان اینکه این سریال در ادامه بسیار هیجانی تر خواهد شد، گفت: بیش از آن چیزی که انتظار دارید «گاندو» جذاب و دیدنی می‌شود. پر از اتفاق، پر از هیجان و اتفاقات غیرمنتظره؛ امیدوارم که همه ببینند و دوست داشته باشند و زحمت افراد از بین نرود.

اگر «گاندو» ادامه پیدا کند دوست دارید در آن حضور داشته باشید یا خیر؟ اکبری در پایان به این پرسش چنین پاسخ داد: بستگی به خیلی از شرایط دارد. «گاندو» برای من خاطرات خوبی را رقم زده که هیچ وقت فراموشش نمی کنم. به حضور در «گاندو» و کار کردن با آقای امینی و افشار افتخار می کنم و در این مدت با تمام وجود تلاشم را برای حضور در مجموعه «گاندو» کردم. دینم به «گاندو» و طرفدارانش انجام شده و اگر فصل آینده ای وجود داشته باشه حضورم بستگی به شرایط دارد؛ اگر باشم با تلاشی دو برابر هستم، اگر نباشم برای تیم «گاندو» همیشه بهترین‌ها را می خواهم و آرزوی موفقیت می کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر