جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۵۹۶
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرستان گناوه از شدیدتر بودن موج پنجم کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، محمدعلی دریانورد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مراجعین سرپایی بیماران کرونایی به این بیمارستان نسبت به یک ماه گذشته افزایش ۷ برابری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در موج پنجم کرونا، آمار مراجعین مرتبط با کرونا نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۷ برابر شده و در روز بیش از ۱۰۰ مراجعه سرپایی داریم که ۱۰ تا ۱۵ درصد این موارد بستری می‌شوند.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه ضمن تصریح بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های این بیمارستان در جهت خدمت‌رسانی بهینه به مردم در این بحران افزود: با توجه به افزایش مراجعین و نیاز به تخت‌های بستری بیشتر، دو تا از بخش‌های عمومی را ادغام و یک بخش جدید با ۳۲ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت و ظرفیت تخت‌های بستری عمومی جهت بیماران کرونایی به ۶۰ تخت افزایش پیدا کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری مؤثر بیمارستان سوانح و سوختگی در این بحران جهت پذیرش بیماران کرونایی اظهار داشت: در موج پنجم با توجه به افزایش موارد بستری و شدت علائم بیماران، ۴ تخت ویژه در بیمارستان سوانح و سوختگی پاسخگوی مراجعین نبود که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کمک‌های خیرین حوزه سلامت بخش آی. سی.یو جدید ویژه بیماران کرونایی با ۴ تخت با تمامی امکانات و تجهیزات تخصصی راه‌اندازی و در حال خدمت‌رسانی به همشهریان گرامی است.

دریانورد گفت: در ۱۰ روز اخیر حدود هزار و ۷۵۰ مورد سی‌تی‌اسکن ریه انجام‌شده است که با توجه به خطراتی که اشعه برای بدن دارد توجه شود فقط در صورت ضرورت و با نظر پزشک اقدام به انجام سی‌تی‌اسکن شود و درخواست برای سی‌تی‌اسکن باید در موارد محدودی انجام گیرد و نباید این‌طور باشد که برای همه افراد اسکن ریه درخواست شود.

همه تخت‌ها پر است

وی بابیان اینکه تخت‌های بیمارستان در گناوه به‌طور کامل پر است بیان کرد: در موج پنجم آمار مراجعین بی‌سابقه بوده است، جهت خدمت‌رسانی بهینه به مردم از تمامی ظرفیت‌های بیمارستان در حال استفاده هستیم، تخت‌های مصوب برای کرونا تکمیل‌شده است و با الحاق یک بخش جدید با ۳۰ تخت به بخش کرونا، شاهد تکمیل ظرفیت این بخش نیز هستیم.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان تصریح کرد: از مردم تقاضا دارم از ماسک استفاده نمائید و از تجمعات پرهیز کنید که تنها راه مقابله با این ویروس، دوری از تجمعات، دورهمی ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه تأکید کرد: علائم اولیه ویروس جهش‌یافته هندی موسوم به دلتا، شبیه سرماخوردگی است و آبریزش بینی، گلو درد و احتقان بینی مهمترین علائم اولیه ابتلاء به کرونای هندی به شمار می‌رود که در صورت مشاهده این علائم فرد باید احتیاطات لازم را در ارتباط با سایر اعضای خانواده رعایت کند.

دریانورد با بیان اینکه در صورت تشدید علائم حتماً به مرکز درمانی مراجعه نمائید تا دوره طلایی درمان خود را از دست ندهید، گفت: علی‌رغم تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان، مدیریت لازم در جهت خدمت‌رسانی بهینه به مراجعین در دستور کار قرار دارد و هیچ بیماری در صورت نیاز به گرفتن خدمات بستری به منزل ارجاع داده نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر