پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عملیات واکسیناسیون ۱۵ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان رسمی و شاغل در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد...
کد خبر: ۹۳۶۷۵
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عملیات واکسیناسیون ۱۵ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان رسمی و شاغل در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیمراد کرمی روز یکشنبه در آیین آغاز به کار مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان در مدرسه ابتدایی معینی بوشهر افزود: افزون براین ۱۲هزار فرهنگی بازنشسته نیز در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به کمبود معلم امکان بهره‌گیری از خدمات آنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ وجود دارد و ممکن است بخشی از آنان هنوز واکسن دریافت نکرده باشند که زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هر چند وزارت آموزش و پرورش در امر برگزاری آموزش‌های حضوری دانش آموزان تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است اما برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها تلاش شده کار واکسیناسیون فرهنگیان در مدت ۱۰ تا ۱۴ روز انجام و تا پایان شهریور نیز دُز دوم آن نیز تزریق شود.

کرمی بیان کرد: همچنین تلاش شده برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گام‌های مهم در مدرسه‌ها برداشته و به این وسیله اطمینان خانواده‌ها جلب شود.

وی یادآور شد: هرچند آموزش و پرورش اجازه نداد در مدت شیوع ویروس کرونا در ۲۰ ماه گذشته به آموزش دانش آموزان لطمه‌ای وارد شود اما باز هم یک سری مشکلات اجتناب ناپذیر در این راستا وجود داشت که انتظار می‌رود با ایمن سازی انجام شده امسال سال تحصیلی خوبی پیش رو داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فرهنگیان رسمی، کارکنان شاغل در مدرسه‌های غیردولتی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و کارکنان مدرسه‌های استثنایی زیر پوشش طرح واکسیناسیون فرهنگیان قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۱۹۶ هزار دُز واکسن در این استان تزریق شده و ۱۷۱ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: از این جمعیت تاکنون ۲۵هزار نفر هر ۲ دُز و ۱۴۶هزار نفر نیز تنها یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک در زمینه واکسیناسیون در ۲ اولویت سنی از کشور جلوتر است ادامه داد: براساس بررسی انجام شده تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۶۰ درصد جمعیت بالای ۴۵ سال در استان بوشهر زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفتند که با تکمیل این گروه سنی وارد گروه سنی دیگری می‌شویم، افزون برآن بیماران مزمن،  دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، کارمندان بانک و سایر مشاغل پرخطر نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر در حدود ۷۳۰ هزار نفر است که انتظار می‌رود با تامین به موقع واکسن مورد نیاز کل جمعیت هدف در این استان تا ۲ ماه آینده واکسینه شوند.

خواجه ئیان گفت: در زمان حاضر ۱۸ مرکز تجمیعی تزریق واکسن در استان بوشهر وجود دارد که بزودی این شمار به ۱۹ مرکز افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قطع زنجیره ویروس در گرو رعایت پروتکل‌ها و آئین‌نامه‌های بهداشتی است در غیر این صورت با موج‌ها و جهش‌های دیگری روبرو و این روند موجب کاهش تاثیر داروهای موجود و واکسن می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ویروس در استان بوشهر به شدت در حال رشد و باعث اشباع ظرفیت درمانی استان شده و می‌طلبد در این شرایط مردم با رعایت ۲ هفته‌ای پروتکل‌های بهداشتی در کنترل موج بیماری به کمک کادر درمان بیایند.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: سلامت همه در گرو سلامت دیگران است و نمی‌توانیم در جامعه تنها به فکر سلامت خودمان باشیم به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه به عنوان اصل مشارکت اجتماعی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها برای ارتقای ایمنی جامعه در حال انجام است اما باید بدانیم واکسن به تنهایی نمی‌تواند در قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت جامعه موثر باشد بلکه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بروز جهش‌های متعدد بعدی پیشگیری کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر