جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: چند هفته ای است که نسخه نویسی در استان بوشهر الکترونیک شده و دفترچه های کاغذی دیگر کاربرد خودشان را از دست داده اند؛ اما این نبودن دفترچه ها باعث افزایش قیمت ویزیت ها شده و حتی در برخی مطب ها و مراکز درمانی، بدون در نظر گرفتن بیمه و نوع بیمه، از بیماران و مراجعه کنندگان، تعرفه آزاد گرفته شود. تعرفه 100 هزار تومانی در مطب ها به ویژه در مرکز استان، بسیاری از مردم را نگران کرده است و آزاد محاسبه شدن این ویزیت ها باعث شده تمایل برای مراجعه نوبت های بعدی به پزشکان و درمان بیماری، کم تر شود؛ اما مدیرکل بیمه سلامت استان می گوید این افزایش ها تخلف است...
کد خبر: ۹۳۷۰۱
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: چند هفته ای است که نسخه نویسی در استان بوشهر الکترونیک شده و دفترچه های کاغذی دیگر کاربرد خودشان را از دست داده اند؛ اما این نبودن دفترچه ها باعث افزایش قیمت ویزیت ها شده و حتی در برخی مطب ها و مراکز درمانی، بدون در نظر گرفتن بیمه و نوع بیمه، از بیماران و مراجعه کنندگان، تعرفه آزاد گرفته شود. تعرفه 100 هزار تومانی در مطب ها به ویژه در مرکز استان، بسیاری از مردم را نگران کرده است و آزاد محاسبه شدن این ویزیت ها باعث شده تمایل برای مراجعه نوبت های بعدی به پزشکان و درمان بیماری، کم تر شود؛ اما مدیرکل بیمه سلامت استان می گوید این افزایش ها تخلف است.

«پرویز رمضانی» در این باره به «فکرشهر» گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته، دولت دو تعرفه را مصوب کرد؛ یک تعرفه مربوط به تجویز عادی و یک تعرفه مربوط به تجویز الکترونیک که بر همان اساس، هم پرداختی بیمه و هم پرداختی بیمار تغییر پیدا می کند.

وی ادامه داد: البته در استان بوشهر از اول تیرماه و به طور جدی تر از اول مردادماه، نسخه نویسی کاملا الکترونیک شده و ما دیگر از مطب و پزشکان، هیچ نسخه کاغذی قبول نمی کنیم و نسخه ها باید الکترونیک باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر توضیح داد: قبلا هم نسخه کاغذی بود و هم نسخه الکترونیک و پزشک اگر نسخه کاغذی می نوشت باید تعرفه غیر الکترونیک می گرفت و اگر نسخه الکترونیک می نوشت می توانست تعرفه الکترونیک دریافت کند ولی الان، تمامی پزشکان طرف قرارداد ما موظف هستند نسخه الکترونیک بنویسند و بنابراین مجاز هستند تعرفه الکترونیک بنویسند و تعرفه الکترونیک هم مقداری بیشتر از تعرفه عادی است.

رمضانی ادامه داد: ما به عنوان سازمان بیمه گر پایه، مبنایمان بر اساس تعرفه بخش دولتی است و میزان افزایش تعرفه ما کم تر از افزایش بخش خصوصی است، بنابراین، مابه التفاوتی را بیمار پرداخت می کند؛ به عنوان مثال برای بخش خصوصی، تعرفه پزشک متخصص وقتی نسخه الکترونیک بنویسد، 80 هزار تومان است که ما 70 درصد تعرفه دولتی را به آن پرداخت می کنیم که چیزی حدود 20 هزار تومان می شود و مابقی را بیمه شده پرداخت می کند؛ البته این مبلغ، در بخش دولتی فرق می کند و بیمه 70 درصد تعرفه را پرداخت می کند و بیمار تنها 30 درصد تعرفه را می پردازد.

وی درباره پیام های مخاطبین «فکرشهر» مبنی بر دریافت مبالغ 100 هزار تومانی در مطب ها برای ویزیت بیماران نیز گفت: تعرفه کلِ پزشک فوق تخصص، تقریبا 100 هزار تومان است که با احتساب پرداختی بیمه، پرداختی بیمار باید چیزی حدود 80 هزار تومان شود.

پرویز رمضانی در پاسخ به این سوال که «اگر مطب یا پزشکی بیش از مقدار تعرفه اعلام شده دریافت کرد، چه باید کرد» نیز، گفت: این تخلف است و مراجعین باید به ادارات بیمه سلامت در شهرستان ها اعلام شده یا با تلفن گویای 1666 تماس گرفته و تخلف را اعلام کنند.
 

نظرات بینندگان
جمالی
|
-
|
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
وقتی یک پزشک علیرغم تاکیدمسئولین راه خودرامی رودومسئولین محترم منتظراعتراض یک بیماراست اصلاح ساختارغیرممکن می شود.همه مامی دانیم گزارش تخلف فقط وقت گیری است وتعامل مرکزرسیدگی بامتخلف صمیمانه ترمی شود.پس لطفا اقدامتان جدی ترکنیدتاهیچ پزشکی این حق رابه خودندهد.
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
 حشمتی

مدیرکل بیمه سلامت درپاسخ به سئوالات خبرنگار فکرشهرگفته است که پزشکان طرف قراردادباان اداره بایدنسخه الکترونیک بنویسند واگرپزشک متخصص یا فوق تخصصی ویزیت ۱۰۰هزارتومانی ازبیمارگرفت تخلف  کرده وباشکایت بیمار به آن اداره موضوع بررسی می شود،که ناگفته پیداست شکایت بیمار به جایی نمی رسد اما این که گفته تعرفه بیمه سلامت امسال "بیشتر"ازسال پیش است بدون اینکه مبلغ بیشتر را اعلام کندوبگویدالان تعرفه پزشک متخصص وفوق تخصص چه مبلغی است که اداره تحت مدیریت ایشان ۷۰٪آن را پرداخت می کند غیراز پیچیده ترکردن موضوع،مفهوم دیگری ندارد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر